משפטי/פלילי

שוטר תועד משליך דלי על נער בבית"ר עלית; המשטרה: פעל באופן חמור

שוטר תועד בסרטון שפורסם לפני זמן קצר (ראשון) משליך דלי על נער חרדי בבית"ר עלית. הנער היה חלק מהתקהלות שככל הנראה השוטרים ניסו לפזר. לטענת המשטרה, זו הייתה תגובת השוטר לאחר שהילד השליך אבן.

מהמשטרה נמסר בתגובה למקרה כי "במהלך פיזור עשרות מתקהלים הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים וחשוד שנצפה משליך בלוק לעבר רכב משטרתי נעצר. לצד זאת, אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר, הנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם לכך, מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש"

יושב ראש סיעת ש"ס בכנסת חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי הגיב בחריפות לסרטון: "המראות מביתר עילית קשים ביותר. מהתמונות אפשר לחשוב שמדובר בהסתערות המונית של שוטרי היס"מ על מחבל מתאבד עם מטען נפץ. הגיע הזמן לרענן את הנהלים. בד בבד, אני מגנה כל פורעי חוק שנוקטים באלימות כנגד השוטרים שפועלים ללא הפסקה בימים אלו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש עיריית בית"ר עלית, מאיר רובינשטיין, שוחח עם מפקד תחנת עציון סנ״צ ניר ליפשיץ, במהלכה גינה רובינשטיין את האלימות מצד שוטרי יס"מ שהובאו אל העיר. רה״ע ציין כי מפקד התחנה גילה רגישות רבה לאורך כל התקופה האחרונה. אך למרבה הצער, הכנסת כוחות יס״מ שאינם פועלים כמצופה, וגוררים ילדים ברחובות, גורמת למראות המזעזעים הללו.

עוד אמר: ״כולי תקווה שמדובר במעידה חד פעמית ומראות כאלו לא יישנו. בד בבד, אני פונה לתושבים ומבקש: שמרו על הנחיות הבריאות כפי שהורו אותנו גדולי ישראל״.

Back to top button