צרכנות

מחפשים מזרן? כל מה שכדאי לדעת

גוף האדם זקוק לשמונה שעות שינה איכותית ביום. שינה טובה תורמת לפעילות המוח, מערכת הרבייה, חיזוק המערכת החיסונית ועוד שלל יתרונות חשובים. למזרן אותו נבחר ישנה השפעה מכרעת על מנת להשיג חוויית שינה אולטימטיבית. עורכי המערכת יצאו לבדוק עבורכם את כל הבדיקות שצריכים לבצע לפני רכישת מזרן איכותי.

כל אחד מאתנו חולם לישון שנת מלכים שתעניק לנו רעננות לאורך כל שעות היום. הצומת המרכזית בדרך להשגת היעד היא רכישת מזרן איכותי. בחירת מזרן טוב מלווה במחשבה רבה והיא יכולה להשפיע בצורה דרמטית על איכות החיים שלנו ולכן חשוב שנבחר אותו בקפידה. לנוכח כך, עורכי המערכת יצאו לבדוק עבורכם את כל מה שכדאי לדעת לפני רכישת מזרן איכותי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתי צריך להחליף את המזרן הישן?

ככלל, החלפת מזרן מתבצעת אחת ל-10 שנים בממוצע. חוקרים מתחום השינה ממליצים להחליף את המזרן כל 8 שנים, כאשר התחלופה הופכת גבוהה יותר ככל שאנו מתבגרים, משום שגופנו נהיה רגיש יותר לשינויים קלים.

מה כדאי לדעת לפני רכישת מזרן?

ממי קונים – הבחירה הראשונה שעליכם לבצע היא לבחור את החברה או החנות ממנה נרכוש את המזרן. מומלץ לבחור בחברה רצינית, אמינה ושתוקף האחריות שהיא מעניקה על המזרן הינו למעלה מ-10 שנים. אחריות לטווח ארוך מצביעה בהכרח על האמון של החברה במוצריה.

אם אתם מתכננים לחפש מזרון באינטרנט, מומלץ לקרוא היטב את המפרט שלו, אם אתם הולכים לחנות, מומלץ לבקש מהמוכר לראות דגם של חתך המזרן ולבדוק היטב את מרכיביו.

תקופת הניסיון – לא תמיד ניתן לבחור את המזרון שישמש אתכם לכמעט עשור ב-10 דקות. גם לדברים טובים צריך להתרגל. תקופת הניסיון משמעותית לבחירת המזרן כיוון שבמהלכה תוכלו לבדוק באופן האובייקטיבי ביותר האם הוא מתאים לצרכים שלכם. בחרו תקופת ניסיון העולה על 14 ימים, על מנת שתוכלו לבדוק את המזרן לאורך זמן. בנוסף, מומלץ לבדוק האם בסיום תקופת הניסיון ניתן גם להחזירו ולקבל החזר מלא או שמא ניתן רק לקבל זיכוי שאיתו בוחרים מזרון אחר.

היזהרו מהבטחות שווא – בהחלט ניתן לומר שהחלפת מזרון ישן בחדש משפרת מאוד את איכות השינה ולעיתים יכולה לשפר גם את כאבי הגב שלכם, כאבים שנובעים מעינה על מזרן שוקע. אך חשוב לזכור שהמזרן איננו תחליף לפתרון רפואי ולכן הבטחות על העלמת כאבי הגב שלכם כתוצאה מקניית מזרן חדש אינן עומדות במבחן המציאות.

אילו בדיקות יש לבצע אודות המזרן בטרם רכישתו?

שכבות המזרן – בגדול, יש לבחור מזרן הבנוי מיותר משכבה אחת של חומר, בכל מקרה, אל תקנו מזרן העשוי מסוג אחד של חומר (ספוג/לטקס/ויסקו), שקיעה במזרן מסוג כזה תהיה שקיעה בצורת ערסל – גם לא בריא וגם לא נוח. מומלץ שהשכבה הקשיחה והעמידה ביותר תהיה השכבה התחתונה והשכבות העליונות יהיו רכות יותר.

גם הגובה חשוב – במיוחד אם אתם אנשים מבוגרים, חשוב מאוד להקפיד על גובה המזרן. על מזרן גבוה מידי יהיה לכם קשה לטפס וממזרן נמוך מידי יהיה לכם קשה לקום. מומלץ למדוד את גובה המיטה שלכם והמזרן הנוכחי ולחשב את מספר הס"מ שברצונכם להוסיף או להפחית מהגובה הכולל של המיטה והמזרן גם יחד.

גם העטיפה חשובה – לפני שנים לא רבות היו עוטפים את המזרנים בבדי ז'קארד, מבריקים כאלה. כיום ישנם בדי כותנה איכותיים, נעימים ורכים למגע. בדים עם פתחי אוורור מונעים ריחות לא נעימים, לחות וכפועל יוצא, גם עובש. בד שנחשב לאיכותי הוא בד האלוורה בשילוב של בד רשת היקפי שמונע הצטברות לחות וזיעה בליבת המזרן.

השכבה העליונה – מזרן איכותי חייב לספק תמיכה לכל הגוף ולהתאים את עצמו לעמוד השדרה שלכם. על מנת לוודא זאת בדקו מאיזה חומרים מורכב המזרן אותו בחרתם והאם השכבות העליונות שלו עשויות משכבות איכותיות כגון הלטקס או הויסקו. הלטקס הינו גומי טבעי, אנטי אלרגני ואנטי בקטריאלי הנותן תחושה של קפיציות למזרן, בעוד הויסקו הידוע בכינויו "ספוג זיכרון", מקבל את האדם השוכב אל תוך המזרן ושוקע רק איפה שצריך.

מזרן קשה או רך? פרט חשוב נוסף הינו מידת הנוקשות של המזרן. מומלץ שהמזרן יהיה בנוי מליבה קשה ושכבות עליונות רכות בצורה כזאת הוא יתמוך בכל אזורי הגוף ומבלי לשקוע. מזרן קשה מידי יכאב לכם בעוד מזרן רך מידי, יכול לגרום לכם לשקוע דווקא באזורים שלא אמורים לשקוע. עליכם לבחור מזרן עם שכבת בסיס קשיחה ושכבה עליונה רכה. כמה רכה? כמה שאתם אוהבים! מסתבר שככה תשנו הכי טוב.

בשנים האחרונות נראה שענף המזרונים הצטרף לטרנד העולמי של רכישת המוצרים באתרי האונליין שברחבי הרשת. רכישת מזרונים באינטרנט עלולה לחסוך עבורכם עשרות אחוזים במחיר באמצעות קנייה נוחה במיוחד. גם ברכישת מזרון אונליין, חשוב לבצע את הבדיקות ההכרחיות ולבחור בחברה אמינה, בעלת ניסיון ושלרשותה המלצות רבות מלקוחות מרוצים.

זהו, מקווים שעזרנו גם הפעם. המאמר נכתב בעצתם ובעזרתם האדיבה של "רק מזרנים" – החנות הווירטואלית הגדולה בישראל למכירת מזרנים און-ליין. אם אתם בדיוק מחפשים להחליף את המזרן הישן שלכם או אם יש לכם שאלות נוספות, אל תהססו לפנות אליהם בעצמכם… mizran.co.il

Back to top button