פוליטי / מדיני

ח"כ הורוביץ: יש להגביל את היקף אספקת הנשק למלחמת אזרבייג׳ן – ארמניה

יושב ראש מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, קרא היום (שלישי) לכנס דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לאחר ששיגר מכתב ושאילתה לשר הביטחון בני גנץ אודות אספקת הנשק הישראלית לאזרבייג'ן.

חבר הכנסת הורוביץ כתב לשר הביטחון בני גנץ: "אני מתכבד לפנות אליך לנוכח הידיעות הרבות על אספקת נשק ישראלי לאזרבייג׳ן, זו ההסלמה החמורה ביותר באזור מאז המלחמה הגדולה שם בשנות ה-90, והיא כבר גורמת למאות הרוגים ופצועים. אספקת נשק בעת התפרצות לוחמתית כזו היא בבחינת שמן על המדורה".

לדברי חבר הכנסת הורוביץ, "בשבוע האחרון המריאה לישראל "רכבת אווירית" של מטוסי תובלה שמזוהים עם משרד ההגנה של אזרבייג'ן. לפי ההערכות, המטוסים מעבירים משלוחי נשק מישראל לאזרבייג'ן. על-פי הפרסומים, ישראל מכרה לאזרבייג׳ן כטב"מים מדגם "הארופ" של התעשייה האווירית, כטב"מים "הרמס 450" מתוצרת אלביט, כטב"מים לאיסוף מודיעין של חברת ״אירונאוטיקס״, טילי נ"ט מדגם "ספייק", ומערכות נ"מ "ספיידר" של רפאל, וכן מערכות לוויין מסווגות. יועצו המדיני של נשיא אזרבייג'ן, חיכמת חאג'ייב, חשף כי הצבא האזרי משתמש בכטב"מים תוקפים מתוצרת ישראל, כולל כטב"מים "מתאבדים", בקרבות שהוא מנהל בימים האחרונים מול הצבא הארמני. הכטב"מ המתאבד הוא כלי טיס בלתי-מאויש, חמוש וקטלני מאד בעוצמתו ויעילותו אשר מתרסק על מטרות ומשאיר אחריו נזק והרס רב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הורוביץ הוסיף כי לישראל נגרמה פגיעה דיפלומטית ויחסי ארמניה-ישראל מתערערים, לאחר שארמניה החזירה את שגרירה למדינה לנוכח אספקת הנשק המתוחכם.

הורוביץ סיכם: "לנוכח כל זאת, יש צורך דחוף להבהיר מהו היקף אספקת הנשק הישראלי לאזרבייג׳ן בימים אלה. האם אספקת הנשק הישראלי אכן הוגברה למרות שישראל קיבלה פניות מהשלטונות הארמנים, ולמרות הפגיעה במטרות אזרחיות?. לנוכח המשמעות הבינלאומית הכבדה, ברור עד כמה הסוגיה הזו חשובה ונפיצה. אני מצפה לתשובתך המהירה, ובעיקר קורא לך להגביל את אספקת הנשק למלחמת אזרבייג׳ן-ארמניה, כדי למנוע מצב שהמלחמה המדממת הזו תתודלק בנשק ישראלי".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button