משפטי/פלילי

חבר בארגון טרור מעזה מואשם בניסיון פיגוע וירי טילים לעבר ישראל

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חבר זרוע צבאית של ועדות ההתנגדות, סאלם אבו דאהר, בן 24, אשר ביצע ירי טילים לעבר ישראל ולפני כחודש חדר לשטח ישראל באזור כיסופים במטרה לבצע פיגוע נגד כוחות צה"ל, כשעל גופו מטען חבלה במשקל של כ- 8 ק"ג וסכין.

כתב האישום מייחס לנאשם ארבעה אישומים בגין ביצוע מספר עבירות של ניסיון לרצח המהווה מעשה טרור, קשירת קשר לפשע (מעשה טרור), הסתננות מזויינת וכן עבירות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בארגון טרור, אימונים צבאיים, הכנה למעשה טרור, עבירות נשק ועוד, הכול במטרה לפגוע בביטחון מדינת ישראל.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם התגייס בשנת 2017 לצלאח א דין , זרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, לאחר כשנה במשך מספר חודשים היה חבר בפלג צבאי של הג'יהאד האיסלאמי, ולאחר מכן, עד מעצרו, חזר לפעילות והיה חבר בוועדות ההתנגדות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדצמבר 2017, מספר ימים לאחר הכרזת נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על ירושלים כעיר הבירה של ישראל, פנה לנאשם פעיל קאסם, והציע לו לשגר טילים לעבר ישראל, על מנת לפגוע באזרחים ישראלים ולגרום למותם. הנאשם נענה בחיוב ובמסגרת הקשר, בשתי הזדמנויות שונות, הכינו הנאשם יחד עם פעילים נוספים טילים מסוג 107, הפעילו משגר באמצעות הטיימר וירו את הטילים לעבר ישראל.

על פי כתב האישום, סמוך למאי השנה, החליט הנאשם לבצע פיגוע על גדר המערכת באזור כיסופים כדי להיות שהיד ובהמשך הצטרפו לתכנית שניים משותפיו. הנאשם הצטייד במטען חבלה, עבר אימונים ותצפת על אזור המתוכנן לפיגוע, שבוע לפני מעצרו לבש את המטען על גופו, אך הבחין במזל"ט צה"ל שמתצפת מהאוויר, התחבא במטע הזיתים והחליט לחכות עד הרגיעה.

ב- 2 בספטמבר, הנאשם לבש את המטען, אשר שקל 7-8 ק"ג, ושהיה מחובר לגופו ברצועות, כך שלא יראה כי מחזיק בחפץ חשוד, והניח את המצבר באמצעותו יפוצץ את המטען, בוואדי הסמוך. למטען חוברה סכין. הנאשם נטל עמו גם נפץ וכבל, כשהתוכנית הייתה לחבר אותם למטען לאחר שיעבור את הגדר, להניח את המטען מצדה המזרחי של הגדר, שם עוברים חיילי צה"ל, ולחזור לעבר המצבר, משם לפוצץ את המטען. שני שותפיו של הנאשם היו אמורים להישאר מאחור, לתצפת ולירות לעבר כוחות צה"ל במקרה של עימות. הנאשם הגיע לגדר בשעות הערב, חצה אותה דרך פרצה שהייתה שם, כשהוא נושא את המטען על גופו, על מנת להטמין את המטען, בעזרת הסכין, ואז גילה כי הכבל ונפץ שהיו מחוברים למטען ככל הנראה נפלו בדרך. באותה עת הבחינו כוחות צה"ל בנאשם מגיע לגדר והתקרבו לעברו. הנאשם שמע קולות של צה"ל, ואז זרק את המטען והסתתר, אך חיילי צה"ל שהגיעו למקום איתרו אותו ועצרו אותו, כשסמוך אליו המטען והסכין.

התיק נחקר על ידי יחידת פח"ע דרום ושירות הביטחון הכללי. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

צילום: מקורות ערביים

Back to top button