צרכנות

יתרונות וחסרונות: משכנתא הפוכה לגילאי 60+

כשאנשים מגיעים לגיל 60 פלוס, הם רוצים לצאת לפנסיה בראש שקט ובלי דאגות כלכליות. הם רוצים ביטחון כדי  לשמר את רמת החיים שהתרגלו אליה, לממן את כל צרכיהם, ולעזור לילדים שלהם ואפילו לנכדים שלהם. הם רוצים להכיר מקומות חדשים ולהגשים חלומות – בקיצור הם רוצים ליהנות מהחיים עם שקט נפשי מתמיד.

העולם הכלכלי החדש איתו מתמודדים בני הגיל השלישי, שונה מאוד מבעבר: תוחלת החיים עולה, החסכונות צריכים להספיק לשנים מרובות, כספי הפנסיה נשחקים ויוקר המחיה מכביד על השגת מטרות גם של דור ההמשך.

מציאות זו יצרה מצב פרדוקסלי: בני הגיל השלישי גרים בדירות ששוות הרבה כסף, ובמקביל לא מצליחים לשמור על רמת חיים נאותה, ולא מסוגלים לעזור לילדיהם ואפילו לנכדיהם. לפיכך, בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך במקור הכנסה נוסף, שיסייע בשנים אלה של החיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקור הכנסה נוסף

הפתרון המתבקש לכל אותם צרכים הוא משכנתא הפוכה לבני 60 ומעלה. מדובר בהלוואה שבמסגרתה הבית משועבד לגוף פיננסי (כמו חברת ביטוח), ובתמורה מקבלים כסף שיכול לשמש אתכם לכל מה שתרצו: מעבר לדיור מוגן, מימון הוצאות רפואיות, סגירת חובות והלוואות, עזרה לילדים או לנכדים בלימודים, ברכישת דירה או מכונית חדשה, יציאה לטיולים ובילויים וכן שדרוג משמעותי של איכות חייכם.

משכנתא הפוכה היא למעשה מקור המימון לכל התוכניות העתידיות שלכם ולשיפור רמת החיים.

 

משכנתא הפוכה על בסיס הנכס הקיים שלכם

משכנתא הפוכה מאפשרת לכם לחיות על חשבון הבית שבבעלותכם. בעתיד, הלוואה זו תקוזז מהירושה המיועדת. באופן טבעי, מרבית ההורים רוצים לחיות בידיעה שהם יורישו לילדיהם דירה שתסייע להם כלכלית. לכן, לקיחת חלק מכספי הירושה לטובת מחיה יומיומית, היא צעד לא פשוט עבורם.

התחושה הזו מובילה בני שישים פלוס לפנות לאפיקי מימון אחרים, שכלל אינם מתאימים להם: הם לוקחים הלוואות בנקאיות, שבגילם ניתנות לתקופה קצרה ובריבית גבוהה מאוד. חלקם נאלצים לצאת לעבוד פעם נוספת, בגיל מתקדם, אחרי שכבר עבדו כל חייהם. אחרים נאלצים לבקש עזרה כלכלית ולהישען על ילדיהם. האופציות הללו אינן מתאימות לרובם, והחסרונות רבים מן היתרונות.

תובנה זו מאפשרת לבחון את היתרונות של משכנתא הפוכה – בוודאי ביחס לאפיקי מימון אחרים המוצעים לבני 60 פלוס.

נשארים בבית

ראשית, אתם נשארים בבית ונשארים בעלי הבית!

משכנתא הפוכה מאפשרת לכם להישאר הבעלים של הבית ולעשות בו כרצונכם: לגור בו, להשכיר אותו, לשפץ אותו, לעבור לדיור מוגן, ואפילו למכור אותו. במקביל, היא מעניקה לכם מקור הכנסה חדש, לכל מטרה שרק תרצו – בשבילכם או בשביל ילדיכם.

ללא ערבים, החזרים חודשיים וקנסות

כדי לקבל משכנתא הפוכה, אתם לא צריכים להוכיח כושר השתכרות או יכולת החזר חודשית! אין צורך לחתום על הצהרת בריאות ואין צורך לרכוש ביטוח חיים; אין צורך להחתים ערבים ואין צורך בלווים נוספים.

מדובר הלכה למעשה בהלוואה לפרק זמן ארוך. זאת, בניגוד להלוואות בנקאיות, שניתנות לאנשים מבוגרים לתקופה קצרה בלבד – ובריבית גבוהה מאוד. מכיוון שהנכס הוא הבטוחה להחזר ההלוואה, גם הריבית בה נמוכה יותר.

משכנתא הפוכה היא ההלוואה היחידה שלא מוגבלת בזמן. אפשר להחזירה בכל זמן שתרצו וללא קנסות! בנוסף, ניתן לעבור בין המסלולים השונים בכל נקודת זמן. גם לאחר פטירת אחרון הלווים, עומדת לרשותם של היורשים עוד שנה שלמה, כדי לפרוע את ההלוואה.

משכנתא הפוכה מציעה הלוואה בראש שקט, לאיכות החיים שמגיעה לכם; פתרון חדשני ומהפכני בשבילכם ובשביל הוריכם.

מאמר זה באדיבות אינשורנסר  – מדברים ביטוח בגובה העיניים

Back to top button