חדשות הארץ

שריפה בנוף הגליל: 5,000 תושבים פונו, 4 נפגעו קל משאיפת עשן

כוחות כיבוי גדולים פועלים בשעות האחרונות (שישי) בשריפת חורש מזרחית שפרצה בנוף הגליל. לוחמי האש מרכזים מאמצים בשכונות המזרחיות של העיר ברחוב אלונים, הגיא, תבור ובסמוך לבית העלמין.

החלטה מהירה של משטרת ישראל לפנות את השכונות הסמוכות לאש מנעה פגיעות בנפש. 200 שוטרים ומתנדבים, בליווי כוחות נוספים, פינו עד כה 5,000 תושבים. לפחות 7 בתים נפגעו מהאש וארבעה בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן.

צוותי מד"א הכוללים תחנת אירוע רב נפגעים (תאר"ן), 7 אמבולנסים, 3 ניידות טיפל נמרץ וג'יפ מאבטחים את פעולות הכיבוי וערוכים במידת הצורך לטיפול בנפגעים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף כונני מד"א רכובים על אופנועים ובאמבולנסים מסייעים לאזרחים להתפנות מבתים שבסיכון למקומות ריכוז שסומנו על ידי העירייה.

צילום: רונן פלוט, עיריית נוף הגליל

מעיריית נוף הגליל נמסר כי "כ-1000 תושבים מתוך 5,000 פונו לארבעה מרכזים עירוניים (הרוב התפנו עצמאית) המרכזים: במלון פלאזה, במרכז קהילתי ברקוביץ, במרכז גורדון ובמרכז יום לקשיש ברחוב תירוש לשם פונו תושבים שנמצאים בבידוד.

העירייה סיפקה מזון ושתייה למפונים וכעת נערכת יחד עם פיקוד העורף לאספקת ארוחת ערב במידה והפינוי יתארך והאירוע יכנס אל תוך השבת. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיע לישיבת הערכת מצב יחד עם נציגי כוחות ההצלה. התושבים מתבקשים להקפיד על כללי הבריאות, הריחוק והמסכה, למרות המצב. העירייה תגברה את המוקד העירוני 107. העירייה נערכת לפתיחת מרכזים עירוניים נוספים על פי צורך."

צילום: רונן פלוט, עיריית נוף הגליל

עם קבלת המידע על השריפות בנוף הגליל, כללית מחוז צפון נערכה באופן מיידי ויצרה קשר עם מטופליה המרותקים לביתם על מנת לדאוג לצרכיהם הרפואיים.

מטופלים מאומתי קורונה שנאלצו להתפנות מביתם, פונו בשיתוף פעולה עם פקע"ר למלונות.

לדברי ד"ר מרדכי דיין, מנהל כללית מחוז צפון: "אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות העיר ומיד יצרנו קשר עם כל המטופלים שלנו שגרים בסמיכות למוקדי האש. לכל המטופלים צויידו עם מספרי טלפון של אנשי הקשר מצוות המחוז והם יכולים אליהם לפנות בכל שעה. כמו כן, אנו מעמידים לטובת המטופלים שלנו מוקד לילה, במרפאת כללית בן גוריון, ברח' דרך החטיבות 1 בנוף הגליל, שיפתח החל מהשעה 19:00 ועד 23:00 עם צוות רפואי שיכלול: רופאים, אחיות ובית מרקחת. אנו מאחלים בריאות שלמה לכולם".

Back to top button