חדשות הארץ

אלפי בני אדם מפגינים בתל אביב נגד רה"מ: "נתניהו – לכלא"

אלפי בני אדם מפגינים הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל אביב. המוחים התאספו בכיכר רבין ובכיכר הבימה, בדרישה לבטל את ה"סגר הפוליטי" ואת תקנות החירום שנועדו להשאיר את רה"מ נתניהו בתפקידו, לדבריהם. לאחר השעה 20:00 המפגינים החלו לצעוד על ציר אבן גבירול, שנחסם לתנועה. המוחים נושאים שלטים שעליהם נכתב בין השאר: "דמוקרטיה או מרד", "נתניהו – לכלא", "לך" ועוד. רחוב ארלוזורוב נחסם לתנועה.

מפלגת הליכוד פרסמה לפני זמן קצר (שבת) פוסט בחשבון הפייסבוק בנוגע להפגנות בכל רחבי הארץ המוחות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הפגנות השמאל שמשודרות בשידור חי בטלוויזיה לא יכולות לטשטש את העובדה שראש הממשלה נתניהו מוביל בהצלחה את הסגר שמוריד את התחלואה. בשעה שראש הממשלה מנהיג יציאה זהירה ואחראית מהסגר, כולל פתיחת עסקים קטנים, מדינות מרכזיות באירופה רק יכנסו לסגר. שהשמאל ימשיך להפגין, וראש הממשלה נתניהו ימשיך להציל את חייהם של אזרחי ישראל."

מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר יצאו המפגינים לתהלוכה בלתי חוקית מכיכר הבימה ת"א. המפגינים צועדים על צירי תנועה מרכזיים, אינם מקפידים על רווחים כנדרש ובכך מסכנים את שלומם ובריאותם ואת שלום משתמשי הדרך. כוחות המשטרה במקום וכעת מבצעים הכוונה של התנועה לצירים חלופיים. המשטרה קוראת לציבור , לחדול מהפרת החוק, לגלות אחריות אישית וציבורית ולהרתם למאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה. כן למחאה בהתאם לחוק ולשמירה על הבריאות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הערכות תנועת "הדגלים השחורים" הפגינו היום למעלה מ210,000 מפגינים ומפגינות. בשבוע האחרון הקימה תנועת הדגלים השחורים מערכת שבה כל מנהל נקודה מזין את מספר המפגינים באותה נקודה. מספירה חלקית וע"פ חישובים שנעשו מעריכים בתנועה כי היום יצאו למעלה מ210,000 ישראלים וישראליות למחות נגד ראש הממשלה.

מטעם תנועת "הדגלים השחורים נמסר: "זהו ערב היסטורי שמקרב אותנו להחלפת נתניהו. לישראלים ולישראליות שיצאו בכל המדינה מגיעה הנהגה שעובדת עבורם. מדינת ישראל נמצאת בסגר שנועד לעצור את ההפגנות לא את הקורונה. מגיפה של שנאה והסתה מפלחת את ישראל והתרופה היא החלפת ראש הממשלה. ביום שני יש אי- אמון, היום העם הצביע אי אמון, כדאי שגם הכנסת תעשה זאת".

המשטרה קראה למפגינים להימנע מאלימות כלפי שוטרים: "בשעה זו נמשכת הפרת הסדר הציבורי ברחובות תל אביב. המפגינים מקיימים מספר תהלוכות במקביל, תוך חסימתם של צירי תנועה מרכזיים וללא שמירה על התנאים הנדרשים בהתאם לתקנות. ברשתות החברתיות פורסמו קריאות של גורמים שונים הקוראים להצטייד בגז מדמיע ובאמצעים פוגענים אחרים בהם בכוונת המפגינים להשתמש נגד שוטרים. אנו קוראים ומזהירים את ציבור המפגינים, להימנע מכל אקט של אלימות וכן להימנע מהפרת הסדר הציבורי."



צילום: חדשות MivzakLive


צילום: חדשות MivzakLive
צילום: קבוצת תיעוד מחאה – איחוד המחאות

Back to top button