חדשות הארץ

שר הבריאות: מי שיוצא בקריאות לפתוח את הכל מיידית – הורס את הכלכלה

שר הבריאות יולי אדלשטיין מלווה בצמרת משרד הבריאות הגיעו לביקור מקצועי במרכז רפואי כרמל. "כולם רואים את הנתונים של ירידה מסוימת בתחלואה. אבל מי שיוצא בקריאות לפתוח באופן מיידי את הכל – הורס את הכלכלה ואת החיים של בני האדם, של מי שסבל מספיק. אי אפשר לפתוח ותוך כמה שבועות להביא לסגירה נוספת. כשאנחנו מדברים על יציאה הדרגתית אנחנו אומרים לאותם אנשים: אנחנו רוצים להבטיח שלא נדרוש שוב לסגור את העסק", כך אמר השר יולי (יואל) אדלשטיין בביקורו השבוע במרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית.

בכל מחלקה ביקש השר אדלשטיין לדבר אישית עם כל אנשי הצוות העובדים במחלקה, החל מהרופאים והאחיות ועד עובדי הרנטגן, טכנאי ההנשמה העובדות הסוציאליות וכוחות העזר. "כולכם עושים כאן עבודת קודש ואתם זכאים לכל מילה של הערכה ותודה ", הודה השר לצוותים.

" אם בגל הראשון בכרמל טיפלנו ב כ 38 מטופלים, היום אנחנו כבר עם פי עשרה בכמות החולים וטיפלנו עד היום ב 380 מטופלים כשבכל יום המספרים רק עולים " עדכן את השר מנהל כרמל ד"ר גולדברג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

" מאז הגל השני ביולי אז פתחנו שוב את מחלקת הקורונה הראשונה בכרמל, היום כבר פתחנו מחלקה שלישית ויכולת קליטת חולי הקורונה נכון לעכשיו בכרמל עומדת על כ 80 חולים, כולל אפשרויות הנשמה וטיפול בחולים קשים ומורכבים. אחד היתרונות הבולטים של כרמל היא היכולת של ביה"ח לטפל בחולי אקמו מורכבים, ציין ד"ר גולדברג. עד היום טופלו 7 חולי קורונה באמצעות מכונות האקמו ובאחד הימים היו לנו 3 חולי אקמו שטופלו בו זמנית במחלקה, מדובר באתגר מאוד מורכב המצריך יכולות מאוד גבוהות, מיומנות מיוחדת של צוותי טיפול נמרץ וצוותים תומכים נוספים להפעלת האקמו", אמר ד"ר גולדברג.

אהובה טל, מנהלת הסיעוד של כרמל שהשתתפה בסיור ציינה בפני השר ופמלייתו כי במחלקת הקורונה בכרמל שומעים מצד אחד את הקושי והקולות של החולים המבודדים, אולם באותו מחלקה בחדר ליד אפשר לשמוע בכי מעודד של תינוק חדש שרק עכשיו נולד ובחדר לידו נמצא מטופל דיאליזה, וכולם זוכים לטיפול המסור והאישי ביותר האפשרי .

צילום: אלי דדון

ד"ר גולדברג עוד הוסיף ואמר כי ממוצע השהיה של חולי קורונה במחלקה הוא כ 6 ימים אבל ישנם גם חולים קשים המאושפזים יותר מחודש וחצי במחלקה והצוות מעניק להם את הטיפול האישי והמיטבי כדי להחזיר אותם לשגרה בריאה. בכרמל משקיעים מאוד גם בלימוד והדרכות הצוותים הרפואיים ובהתאמתם לתקופת הקורונה. ביה"ח נמצא כעת בשלבי גיוס של פרמדיקים וסטודנטים לרפואה לצורך תגבור הצוותים במחלקות הקורונה ובכל מחלקות בית החולים.

צילום: אלי דדון

מנכ"ל הכללית פרופ' דודסון עדכן את השר ואת משתתפי הביקור "בקורונה מטר" מערכת טכנולוגית חדשנית שפותחה בלעדית בכללית ומציגה בפני רופאי הקהילה את רמת הסיכון של כל מטופל לקורונה. המערכת נשענת על טכנולוגיה של בינה מלאכותית ועוצמת הביג דאטה של ארגון הכללית ומצליחה לנבא את סיכויו של כל מטופל לחלות בקורונה ומאפשרת לרופא לקבל החלטות טובות ומדויקות יותר עבור המטופל.

עוד ציין מנכ"ל הכללית פרופ' דודסון כי עד היום בוצעו בכללית יותר ממיליון בדיקות מעבדה לקורונה וכי בכללית משקיעים את כל המאמצים כדי לתת את הרפואה המתקדמת ביותר למטופלים. פרופ' דודסון הדגיש את ייחודו של כרמל כמרכז רפואי מתקדם המחובר לקהילה המעניק ערך מוסף לתושבים, ופועל כמרחב ייחודי באזור חיפה והצפון כאשר רופאי בית החולים רואים את מטופלי הקהילה במרפאות הקהילה מעניקים להם שירות רפואי ברמה של בית חולים.

צילום: אלי דדון

" אנו לא יודעים את יום הסיום המגיפה אמר השר, אבל אנו מנסים ועושים כל מאמץ למנוע הגעה של מטופלים שלא לצורך לבתי החולים כעת לפני החורף, אנחנו לא יודעים מה יהיה כאן בחורף וחשוב לנו לשמור מיטות לטובת חולי קורונה וחולי השפעת ", סיכם השר.

בתום הביקור הודה השר אדלשטיין למנכ"ל הכללית פרופ' דודסון למנהל כרמל ד"ר גולדברג ולכל הצוותים המטפלים ואמר כי הביקור במחלקות הוכיח את העוצמה הייחודית והרוח הגבוהה של האנשים המיוחדים שבכרמל.

לפמליית השר התלוו גם ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ששימשה עד לאחרונה כסגנית מנהל ביה"ח כרמל ומנהלת יחידת האיכות, ד"ר ורד עזרא ראש חטיבת רפואה , ד"ר סיגל ליברנט – טאוב ראש אגף מנהל רפואה ובכירים נוספים ממשרד הבריאות.

Back to top button