פוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו: אנו לא בקדמת התור לחיסונים, אך אני מפעיל קשרים

ראש ממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים בפתח מושב החורף של הכנסת, והתייחס בעיקר להתמודדות מול מגפת הקורונה.
 
"בעוד שאצלנו התחלואה במגמת ירידה, באירופה התחלואה במגמת עלייה", אמר נתניהו, "ארגון הבריאות העולמי ציין ביום חמישי שעבר, ששיעור התחלואה היומי בעולם הגיע לשיא של כל הזמנים. במדינות רבות הגל השני הרבה יותר עוצמתי מהגל הראשון. גם אצלנו, אבל נקטנו פעולה ולכן סביר מאוד שכשאנחנו נצא מהסגר, הרבה מדינות ייכנסו לסגר. זה מה שקרה לנו בגל הראשון. סגרנו בין הראשונים את הגבולות והטלנו סגר ואחרים הלכו בעקבותינו. זה הצליח מאוד, כי היינו מאוחדים – גם בממשלה וגם בציבור. כדי לצאת מהסגר חיפשנו כמו כל המדינות את האיזון הנכון בין הבריאות והכלכלה. היו הרבה שקראו לפתיחה מוקדמת של הסגר ללא הגבלות, ללא סייגים. במבט לאחור, פתחנו את אולמות האירועים ואת כלל מערכת החינוך מוקדם מדי. אבל מהר מאוד הבנו שצריך להשאיר חלק מהמגבלות. את ההמשך אתם מכירים."

ראש הממשלה הוסיף: "בניגוד לגל הראשון שבו היינו מאוחדים, לצערי הפעם לא היה לנו רוב בכנסת להמשך מדיניות אחראית. אני אומר ביושר, הפופוליזם ניצח, ואזרחי ישראל הפסידו. אנחנו הפקנו את הלקחים מהיציאה מהסגר הראשון, ואני מקווה שגם אחרים בבית הזה הפיקו אותם. אם ננהג כעת נכון, מצבנו ביציאה מהסגר השני יהיה טוב יותר ממדינות רבות בעולם. הסגר איננו עונש, הוא הצלת חיים. הוא שומר על הבריאות – ובלי בריאות אין כלכלה. ועם זאת אני יודע שהסגר הוא לא דבר קל. הוא מקשה על האזרחים, על העסקים, על ההורים, על הילדים, על הקשישים."

"אנחנו אתכם כל הזמן אזרחי ישראל", המשיך ראש הממשלה, "ונמשיך לעזור לכם: עם עוד תכניות, עוד מענקים, עוד הלוואות. אני קשוב לסיפורים קורעי-הלב של מבוגרים ושל צעירים שנדבקו בנגיף, ושל המשפחות שאיבדו את יקיריהן. תכנית הפעולה שלנו במאבק בקורונה מורכבת משלושה שלבים: סגר, שגרת קורונה מקלה וחיסונים. בשלב הסגר נשיג  רמת תחלואה נמוכה שמאפשרת יכולת קיטוע, ונפתח את הכלכלה בצורה אחראית במתווה שנחליט עליו מחר בקבינט הקורונה."
 
ראש הממשלה אמר: "שנית, בשגרת הקורונה תהיינה עדיין הגבלות, אבל נוכל להסיר חלק ניכר מהן באמצעות בדיקות מהירות שאנו מפתחים. אנחנו בין המובילים בעולם בפיתוח וביישום של בדיקות בזק, שנותנות תוצאות תוך דקות. ואנחנו עובדים לפתח בדיקות תוך שניות. זה יעזור לנו לשמור על הקשישים, לאפשר לימודים, לפתוח את עולם התעופה והתיירות, ולקיים עוד הרבה תחומים אחרים. שלישית, שלב החיסונים: אנחנו מפתחים חיסון משלנו במכון הביולוגי, אבל זה ייקח זמן. ולכן אנחנו גם נערכים לקבל חיסונים ממדינות אחרות, שצפויות לפתח חיסונים בחודשים הקרובים. וכיון שאנחנו מדינה קטנה יש תור ארוך לקבלת החיסונים הללו. אני מפעיל את כל הקשרים שלי, שטיפחתי לאורך השנים, עם מנהיגים בעולם כדי להביא לכם, אזרחי ישראל את החיסונים הללו מוקדם ככל הניתן. אני חושב שיהיו לנו חדשות טובות, מהר יותר ממה שרבים חושבים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה התייחס להסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות וההחלטה על העלאת בני הפלשמורה: "בממשלה אישרנו הבוקר שני דברים חשובים מאוד: את המשך העלאתם של אלפיים בני הקהילה האתיופית ואת הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות. ביום חמישי אביא את הסכם השלום גם לאישור הכנסת. זה שלום אמיתי. שלום מתוך עוצמה, שלום בין העמים!."

"לא מזמן, ביום הכיפורים,", סיים ראש הממשלה, "קראנו את סיפורו של יונה הנביא, שנקלע לסערה עצומה בלב ים. הוא אפילו היה שלושה ימים בבידוד, במעי הדג. אבל למרות הכל הוא ביצע את שליחותו. זהו מסר גם עבורנו: ברגעי הסערה נמשיך בשליחותנו. אני בטוח שגם את סערת הקורונה נעבור בהצלחה. אם נשמור על אחדות בתוכנו לא רק שנתגבר על הסערה בעזרת השם נצא ממנה מחוזקים אף יותר."
 

צילום: דוברות הכנסת – יניב נדב

2 תגובות

  1. אימאז של לךיד זקנה בלה עם דגל בגשר מה הפלא לפיד עם הרוע שלוץו אמא בגשר חחחחחחח

Back to top button