חדשות הארץ

יו"ר מועצת התלמידים והנוער: אנחנו לא חברות הייטק, מאסנו בזום

עם המשכות הסגר השני והחזרה שאחרי החגים של התלמידים ללמידה מרחוק, התכנסה היום (שני) ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח"כ עינב קאבלה לישיבה מיוחדת יחד עם משרד החינוך ונציגי המורים והתלמידים, על מנת ללמוד על אופן הלמידה מרחוק ועל הטכנולוגיות שמשנות את מערכת החינוך.

יו"ר הוועדה, ח"כ עינב קאבלה אמרה בפתח הישיבה כי "מטרת הדיון היא להבין מהם הכלים הטכנולוגים הקיימים, מהן נקודות החולשה הקיימות ונדרשות בחיזוק, במיומנות הקיימת בקרב עובדי הוראה לשימוש בטכנולוגיות השונות, היבטי אבטחת מידע והגנת פרטיות והחדשנות בתחום. עוד ציינה, כי על אף שאין זה הנושא המרכזי לדיון, נושא התשתיות וציוד הקצה, הוא כמובן קריטי ועומד בבסיס כל ההיתכנות של למידה בימי קורונה, והתקיימו בנושא זה דיונים גם בוועדה זו וגם בוועדות אחרות, אז לא ניתן שלא להזכיר אותו, לעמוד על חשיבותו ולקרוא לכל האחראים בעניין לפעול וכמה שיותר מהר."

עוד הוסיפה קאבלה ומתחה ביקורת על חוסר ההערכות: "בשונה מהתקופה של הסגר הראשון שם הייתה התנסות ראשונית בלמידה מרחוק, עכשיו כשאנחנו כבר חודשים פנימה במהלך הזמן הזה היה כבר צריך להסיק מסקנות ולנקוט בפעולות. הציפייה היא שתהיה יותר התמקצעות של המערכת ושל עובדי ההוראה. חשוב למנוע מההורים, מהתלמידים וגם מהמורים עגמת נפש בייחוד בימים אלו. שמחה כי כפועל יוצא מהדיון היום, יש נכונות לפגוש וללמוד גם מהחוויות והמסקנות של התלמידים, בלי זה לא ניתן באמת להתקדם ולהסיק מסקנות לטובת איכות הלמידה של התלמידים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כמו כן, הציפייה היא שאפשר יהיה לשפר את מוכנות בתי הספר ולטפל באופן מיידי בזמינות החומרים הטכנולוגיים", הבהירה קאבלה ואמרה כי "רצוי ואף חובה שמשרד החינוך יקיים בדיקה על טכנולוגיות נגישות לאנשים עם מוגבלות לכתחילה, ואני שמחה שכפועל יוצא של הדיון הזה, יקודם נושא חשוב זה. כל אלו, הכרחיים על מנת שניתן יהיה להתקדם ולאפשר שוויון אמיתי בחינוך".

ארכיון. צילום: יח"צ

Back to top button