חדשות הארץ

"ילד לא יכול להרגיש כמו חבילה שמעבירים אותה ממקום למקום"

לאור הדיונים על פתיחת המסגרות לגיל הרך בימים הקרובים, מדגישה איריס גרנות, מומחית להתפתחות הילד ולתקשורת איכותית, יועצת להורים ואנשי חינוך, מנהלת מרכז טיפ-טף להנחיית הורים וילדים, כמה חשוב להכין את הילדים לפני החזרה למסגרות: ״יש הרבה מאוד משמעות להכנה במעברים הללו. המעברים מסגר לשגרה מהווים טלטלה לילדים, להורים ולצוותי החינוך. מדובר על הבריאות הנפשית של הילדים וההורים ולכן החשיבות בהכנה כל-כך קריטית."

גרנות מנחה ואומרת: "ילד לא יכול להרגיש כמו חבילה שמעבירים אותה ממקום למקום. ועל כן, ההכנה צריכה לכלול הטמעת זיכרונות וחוויות מהגן, באמצעות צפייה בתמונות מהגן, חזרה על שמות הגננות והמטפלות, שמות החברים, על סדר היום בגן ועוד. בנוסף, יש להכין את הבית לחזרה לשגרה. לחזור לשינה בצורה סבירה, יצירת סדר יום מחדש, ולגייס את כל המשפחה לכך, כך שהאחים ירתמו לעזור גם אם הם עצמם אינם חוזרים למסגרות. בנוגע למצב הנפשי של ההורים, כשההורה לא רגוע – הילד חושש. ההורים צריכים להרחיק את הדאגות שלהם מילדים צעירים. אם הם מרגישים שהם חייבים, ניתן לשתף במילים פשוטות. כשמחזירים את הילד למסגרת צריך לתת לו הרגשה של ביטחון״.

גרנות הוסיפה: ״גם לצוותים החינוכיים יש תפקיד חשוב בחזרה לשגרה ורצוי שהם ישלחו סרטון עם כמה מילים לילדים, לצד הדרכה ברורה מאוד לצוותים מה נכון ומה לא נכון לעשות, מבחינת השמירה על בריאות הילדים במסגרות ובריאותם הנפשית. אם ההכנה תהיה טובה ומספיק זמן מראש, החזרה תהיה חלקה הרבה יותר והרבה יותר מותאמת למציאות החדשה שאנו חווים היום״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

תגובה אחת

  1. תפסיקולסכסכך אנחנו בקטרונה מדבקת ותפסיקו לתכך ולסכסך דיי נימאס מימכם המדינה שלנו הכי טובה שיש מי שלא נח לו פה מוזמן לעבור להרבה מידינות מיסביבנו שיעבור בכף וכל המפגינים של אהוד ברח שיעברו לארופה שמה ימצאו את עצמם בכף

Back to top button