בריאות

מנהל המכון לבריאות השד ברמב"ם: "גם בתקופת הקורונה, בואו להיבדק"!

חשש שגל התחלואה הנוכחי יגבה מחיר רפואי כבד בתחומים שאינם קשורים לווירוס קורונה, הוביל את מנהל המכון לבריאות השד ברמב"ם, ד"ר אביעד הופמן, לצאת השבוע בקריאה לציבור הנשים להגיע ולהיבדק לגילוי מוקדם של סרטן שד. הקריאה על רקע ציון חודש המודעות למחלה, הפניה מבוססת על לקחי הגל הקודם והשלכות הסגר הראשון בחודשי מרץ-מאי, בעקבותיהם חלה ירידה משמעותית בהגעת הציבור לבדיקות שגרתיות ודחיית טיפולים רפואיים. "הזנחת הבריאות איננה אפשרות", מסביר ד"ר הופמן, "גם בצל החשש מקורונה. יש להגיע לבית החולים ולנהוג באחריות אישית. חייבים להבין שבמקרה של סרטן שד, גילוי מוקדם פירושו לחיות".

דר' אביעד הופמן. צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

במכתב פתוח לציבור, ד"ר הופמן מסביר את חשיבות המסר כעת יותר מתמיד: "נראה שאין אדם על פני כדור הארץ שלא הושפע ממגיפת הקורנה. השינוי נוגע בכל פן של חיינו ובצורה משמעותית גם בשגרת הבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו. כאנשי צוות רפואי אנו עדים לפגיעה בבדיקות הסקירה, אבחנה, טיפול ומעקב אחר נשים המאובחנות עם מחלות שד. ישנו חשש לצאת מהבית, חשש להגיע לבית החולים או למכון ההדמיה וחשש מהמגע עם הצוות הרפואי.

צוות המכון לבריאות השד ברמב"ם. צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

ד"ר הופמן מוסיף: "המצב עוד קשה יותר לנשים הנמצאות בסיכון מוגבר ואלו המאובחנות עם סרטן שד בעבר או בהווה – נשים אלו מתחבטות האם לדחות את הממוגרפיה השנתית, האם לוותר על בדיקת הרופא, האם לדחות ניתוח מתוכנן?. החשש של הנשים לבצע בדיקות וטיפולים בבתי החולים ובמרפאות בגל הראשון קיבל רוח גבית מהמערכת הרפואית אשר מצידה עצרה כל פעילות שאינה קריטית. בדיקות סקירה נדחו או בוטלו; ניתוחים רבים נדחו והאווירה הכללית בקרב המטופלות והרופאים הייתה: "נחזור לשגרה אחרי המבול.." רק שהמבול ממאן לחלוף והפך לשגרה החדשה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר הופמן הדגיש: "סרטן השד הוא הנפוץ ביותר בקרב נשים וככזה הוא משפיע על משפחות רבות ברחבי העולם. אחד האמצעים היעילים ביותר להתמודדות עם האבחנה הוא בדיקות סקירה המובילות לגילוי מוקדם בעיקר בדיקת הממוגרפיה. בניגוד לחלק מהמחלות האחרות, נקודת האור העיקרית בסרטן שד היא שגילוי מוקדם מציל חיים!. דחייה של הממוגרפיה השנתית אינה מומלצת, גם לא בתקופת הקורונה. אין סיבה לחשוש שהמרפאות ומכוני הממוגרפיה טומנים בחובם סיכון לנבדקות וגם אין סיבה לחשוש מלהגיע לבית החולים לצורך בדיקות או ניתוחים. הדחיה, היא שמסכנת. כמו בכל הימים, אנו כאן בשבילך. בואי להיבדק"

Back to top button