מבזקיםצרכנות

ילד, עוברים דירה – כיצד תכינו את ילדיכם למעבר

כאשר עוברים דירה חשוב להתייחס אל הילדים כשיקול רציני, שכן עבורם המעבר עלול להיות קשה במיוחד. על מנת להקל עליהם, הכנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על יציבות גם בתקופת המעבר, ויסייעו לילדיכם לעבור אותו על הצד הטוב ביותר, עם מינימום אנטגוניזם וחרדות ומקסימום שיתוף פעולה והתרגשות חיובית.

 

עוברים דירה? תחשבו על הילדים שלכם

תקופה זו של השנה מאופיינת במעברי דירות, בין אם אלו דירות קרקע, קוטג'ים, בניינים נמוכים, גורדי שחקים, דו-פלקסים ועוד. בין השאר צומח ופורח סגנון המחייה הכי חדיש בתחום הנדל"ן הישראלי כרגע – מודל המגורים השיתופי שבא לידי ביטוי בישראל במגוון דירות למכירה בחריש. לכל אחד מסוגי הנכסים יש את היתרונות שלו, ואת ההתאמה שלו לאופי המשפחה. לכן חשוב לערב גם את הילדים בנושא. לאחר שהתקבלה החלטה על ידכם תוך התחשבות בצרכי ילדיכם, חשוב מאוד לנהל שיח עם הילדים, לדון יחדיו על היתרונות השונים שבמעבר דירה בכלל ואל הנכס החדש בפרט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למה חשוב לערב את הילדים?

מעבר דירה זה אף פעם לא צעד קל, וכשמדובר בילדים החוויה יכולה להיות מטלטלת אפילו יותר ולעיתים אף טראומטית. לכן, בעת מעבר דירה צריך לחשוב על צרכי הילדים ולדאוג לעבור למקום בו הילד יוכל להשתלב חברתית. חשוב גם לנהל את תהליך המעבר תוך מעורבות הילד ובעידוד של שיתוף פעולה ותמיכה מלאה בו. אין צורך לשתף בהכרח את הילד בבחירת הדירה, אך בהחלט חשוב לקחת אותו כשיקול מרכזי כאשר אתם בוחרים בעיר מגורים, בסוג הנכס ובמיקומו. שיתוף הילד צריך להתבצע כבר משלב הארגזים. ברגע שהוא ירגיש שהוא עוזר לכם בתהליך המיון והאריזה, אוטומטית הוא ירגיש חלק מהתהליך, מה שייתן לו תחושת אחריות ויפחית את חוסר האונים ואי הוודאות שלו. בנוסף, הדבר יהווה פעילות חברתית משפחתית מהנה, שכן יחד תוכלו לסנן את הפריטים השונים, להעלות זיכרונות מחוויות שחוויתם בבית כמשפחה, ולדמיין איך ייראה הבית החדש.

מעבר לעיר או יישוב חדשים

אם מעבר הדירה כולל בתוכו מעבר לעיר או יישוב חדשים, האתגר של הילד הוא גדול במיוחד, שכן עליו להסתגל לא רק לבית חדש אלא לסביבה שלמה שאינה מוכרת לו, לרבות חברים חדשים, בית ספר חדש וחוגים חדשים. על מנת שלא ירגיש כי עוקרים אותו ממקומו, כדאי לבצע טיולים עם הילד ביישוב החדש אליו ברצונכם לעבור, ולחות יחד את האטרקציות השונות שהמקום מציע, בין אם זה אולם באולינג ובין אם זה פארק. כך תוכלו לקשר את המקום החדש לחוויות חיוביות אצל הילד, מה שיכול להפחית את האנטגוניזם שלו כלפי המעבר.

לשמור על היציבות בתא המשפחתי

ילדים זקוקים ליציבות, ומעבר דירה בהחלט מערער זאת, לכן נסו לשמור עם ילדכם על אלמנטים של יציבות. כך למשל, אם נהגתם כל יום רביעי לאכול המבורגר וצ'יפס לארוחת ערב, נסו לשמר את המסורת המשפחתית גם בתקופת המעבר ואחריה, כדי ליצור תחושת יציבות אצל ילדכם שכרגע מוצף בחוויות זרות ולא מוכרות.

Back to top button