פוליטי / מדיני

ח"כ לפיד: הצעירים נבגדו בידי מערכת פוליטית אדישה, נצלנית וסחטנית

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד הציג היום (רביעי) תכנית יחד עם אזרחים צעירים וחברת סיעתו ע'דיר כמאל מריח, פירט לפיד כיצד ניתן בצעדים ממוקדים ל"הפיח תקווה מחודשת בבני הדור שעתידם נפגע בשל הניהול הכושל של משבר הקורונה", לדבריו.

בדבריו, תקף לפיד את הממשלה: "כישלונה של הממשלה בטיפול בקורונה קטע באחת את מסלול חייהם של צעירים בגילאי 20 עד 40. הם הנפגעים העיקריים מכשלון המאבק באבטלה, מסגירת עסקים קטנים, מסגירת מערכת החינוך. הם אלה שישלמו בעתיד את הריביות המטורפות על הגירעון חסר האחריות שיצרה הממשלה. הם נבגדו בידי מערכת פוליטית אדישה, נצלנית וסחטנית."

עוד הוסיף ואמר לפיד שהתוכנית היא גם התוכנית לעתידה של מדינת ישראל: "תוכנית דור העתיד תהפוך את הצעירים האלה למנוע הצמיחה העיקרי של המשק. היא תאפשר להם להוביל אותנו בשנים הבאות. התוכנית הופכת את הצעירים לפרויקט הלאומי הגדול ביותר שלנו. הם יהיו במרכז המאמץ המדינתי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ ע'דיר כמאל מריח אשר גם היא חלק מהדור האבוד שהממשלה הזו הפקירה, הוסיפה: "לא נהיה דור של חלומות שוויתר בגלל הגבלות, שחיקה, אי השקעה ממשלתית ותקנות הזויות. הגיע הזמן שהמדינה תטפח אותנו הצעירים, ותשקיע בנו משאבים, תספק פתרונות, ותאפשר לנו לחיות בכבוד הראוי".

אוריאן קריבושי, בת 30 מתל אביב, סיפרה שכרגע אין לה אופק לעתיד: "גם אם יחזירו אותי לעבודה אין לי יכולת לצאת מבית הורי העצמאיים, אליו חזרתי בגלל המשבר. אני אצטרך להמשיך לעזור להם עד שיצליחו לעמוד על הרגליים לבד. ומילא לגור עם ההורים, איך אצליח להשקיע בלימודים כשאני צריכה להשלים כ"כ הרבה שעות עבודה? איך אקנה כאן בית? אקים משפחה ואבנה קריירה? אני לא רואה את אף אחד מהדברים האלה קורה ולצערי זה פשוט מרגיש כאילו הכל תחת קריסה".

יותם רם, בן 24 מאשקלון, עבד בחטיבת הביטחון בנתב"ג מאז שחרורו מיחידת 8200 עד שהוצא לחל"ת עתיד להתחיל לימודי תואר ראשון: "לסטודנטים רבים אין מאיפה לשלם את שכר הלימוד, חוזרים לבית הוריהם או גרוע מכך, פורשים מהלימודים עקב מצוקות כלכליות. הגיע הזמן שהממשלה תתעשת ותבין שהסטודנטים הם דור העתיד. הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יפעלו כדי שלא נאבד תקווה ונשמור על מה שעוד נשאר ממנה. הגיע הזמן שהממשלה תשים בראש סדר העדיפויות שלה את הדור שיעצב את פני העתיד של ישראל אבל קרוב מאוד להרים ידיים. אל תהפכו אותנו לדור אבוד".

תומר וינר, בן 28, יו"ר הצעירים ביש עתיד-תל"ם: "ישראל של נתניהו תמיד הייתה קשה לצעירים, אבל ישראל של נתניהו בקורונה – היא בלתי אפשרית. חזרנו להורים, הפסקנו את התואר, סגרנו את העסק ויצאנו לרחובות. אנחנו לא מפיצי מחלות ולא אנרכיסטיים, אנחנו פשוט מאוד מיואשים ואין מצב שלנצח נהיה הדור האבוד."

עלות התוכנית היא כ-12-15 מיליארד שקלים בשנתיים הקרובות. זה פחות מ-2% מתקציב המדינה וכעשירית מהתקציב הממשלה לטיפול בכלכלת הקורונה. זו השקעה חכמה שתחזיר את עצמה מהר ותהפוך לרווח.

התוכנית מבוססת על מספר מנועי צמיחה עיקריים:

– אפשרות לכל צעיר וצעירה להשיג תואר אקדמי או הכשרה מקצועית באחד ממקצועות העתיד, בחינם. וכן סיוע במימון הדיור בתקופת הלימודים.

– המדינה תממן שנת התמחות לבוגרי אוניברסיטאות ומכללות, כדי שיוכלו לקבל ניסיון ראשוני במקום העבודה.

– הקמת קרן ליזמים צעירים במודל המדען הראשי ("רשות החדשנות") שתעניק לצעירים שרוצים לפתוח עסק יקבלו הלוואות בערבות מדינה מלאה ובריבית אפס לחמש השנים הראשונות.

– הרחבת היצע מעונות היום כך שכל הורה עובד או שבשלב ההכשרה המקצועית של חייו יהיה זכאי למעון יום זמין לילדיו.

– וכן, צעירים ומשפחות צעירות הנמצאים בחובות יקבלו הלוואות זולות בפריסה ארוכה בערבות מדינה שינוקו מתשלומי המס שלהם.

ח"כ יאיר לפיד בהצגת התכנית. צילום: ללא קרדיט

Back to top button