כלכלה

שר האוצר: עצמאים יוכלו למשוך כספים מהחיסכון הפנסיוני

שר האוצר, ישראל כ"ץ, פרסם היום (רביעי) טיוטת תקנות המאפשרות לציבור העצמאים למשוך כספים מהחיסכון הפנסיוני שיהוו עבורם מקור הכנסה זמני בעתות של הפסקת עבודה ככלל ובהתמודדות עם משבר הקורונה בפרט. התקנות החדשות מתירות לעצמאים למשוך בפטור ממס עד כשליש מהחיסכון וזאת במידה והם עומדים בתנאים שנקבעו, כשהתנאי המרכזי הינו הפסקה או סגירה של הפעילות העסקית.

התנאים למשיכה כפי שנקבעו בתקנות:

1. עצמאי שסגר את העסק, והעסק אינו פעיל יותר

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. ההפקדות לחיסכון הפנסיוני בוצעו על פי חוק, במשך שנתיים מתוך שלוש השנים האחרונות

3. עברו לפחות 36 חודשים מהמשיכה הקודמת

שר האוצר, ישראל כ״ץ, אמר: ״בנוסף לרשת הביטחון הכלכלית שפרשנו, קיימת חשיבות רבה למתן סיוע מיידי לציבור העצמאיים במטרה להעניק להם כלים להתמודדות עם המשבר עד להתאוששות המשק. התקנות החדשות יאפשרו משיכת כספים מהחיסכון הפנסיוני בפטור ממס הן בעתות משבר והן בעת הפסקת עבודה בשגרה, בדומה לציבור השכירים. אמשיך לפעול באחריות ובמקצועיות לטובת חיזוק המשק הישראלי בכלל וציבור העצמאיים בפרט".

הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, הוסיף: "המהלך נועד לאפשר לציבור העצמאים בישראל למצות את זכויותיהם ובכך להגביר את השוויוניות בתחומי החיסכון ארוך הטווח. התקנות יאפשרו, בפעם הראשונה מנגנון דומה לדמי האבטלה של שכירים, לעצמאים שהופסקה פעילותם העסקית, ועומדים בתנאים שנקבעו בחוק, להשתמש בחלק מכספי החיסכון הפנסיוני שחסכו במטרה לשמור על נזילות משק הבית בתקופה מאתגרת זו. אני מודה לשר האוצר, ישראל כ"ץ וסגנו יצחק כהן, על קידום והובלת המהלך, נמשיך לעבוד יחד למען ציבור החוסכים בישראל".

ארכיון. צילום: משרד האוצר

Back to top button