צבא וביטחון

חיל האוויר קיים תרגיל משותף עם חיל האוויר האמריקאי

תרגיל Enduring Lightning 3, התרגיל המשותף השלישי השנה של חיל-האוויר הישראלי עם חיל-האוויר האמריקאי, התקיים ביום שני האחרון. התרגיל נבנה כחלק מתכנית האימונים של חילות-האוויר. בתרגיל השתתפו טייסת 116, שהפכה למבצעית בחודש אוגוסט האחרון ומפעילה את מטוסי ה"אדיר" ((F-35I, טייסת 421 של חיל-האוויר האמריקאי המפעילה את מטוסי הקרב F35A וטייסות 908 ו-340 של חיל-האוויר האמריקאי אשר מטיסות מטוסי תדלוק מסוג KC-10 extender ואת מטוסי ה KC-135 stratotanker.

צילום: חיל-האוויר האמריקאי

בנוסף, השתתפה באימון טייסת 122, אשר מפעילה את מטוסי ה"נחשון", ותפקידה היה לבצע בקרה אווירית הן למטוסי-הקרב הישראליים והן למטוסי-הקרב האמריקאים. את הכוח האדום, דימתה טייסת 115, הטייסת האדומה של חיל-האוויר, שמטרתה לבצע דימוי אויב ובכך לאמן ולאתגר את הטייסים בתרחישים אותם הם עשויים לפגוש בזירת הקרב המבצעית.

צילום: חיל-האוויר האמריקאי

במסגרת התרגיל שהתקיים בדרום הארץ, תרגלו מטוסי-הקרב המתקדמים תרחישי התמודדות עם איומים אוויריים וקרקעיים אסטרטגיים במזרח התיכון. התרגיל התקיים במתכונת מיוחדת, במסגרתה הצוותים תכננו, תדרכו ותחקרו במשותף בצורה וירטואלית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיל-האוויר האמריקאי

לצד ההתמודדות עם נגיף הקורונה והדאגה לבריאות המשרתים, חיל-האוויר ממשיך לשמור על כשירות מבצעית מלאה, תוך קיום אימונים שוטפים הכוללים שיתוף פעולה בינלאומי, מתוך הצורך להמשיך ולעמוד במשימתו – הגנה על שמי מדינת ישראל, בשגרה ובחירום.

"שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקאי וקיום תרגילי דור 5 בינלאומיים בשטח ישראל, מציבים את חיל-האוויר כמוקד ידע בתחום ה- F-35 ואת מדינת ישראל כמגרש אימונים מבצעי ואיכותי", אמר ראש להק אוויר, תא"ל אמיר לזר. "במסגרת התרגיל פועלים חילות-האוויר בצורה צמודה המאפשרת למידה והפקת לקחים משותפת. האימון מניח בסיס לשיתופי פעולה עתידיים בזמן אמת בין המדינות ומחזק את שיתוף הידע בתחום האדיר".

Back to top button