חדשות הארץ

ראש המוסד לשעבר: הצוציקים נכשלו, עכשיו תשמעו מה לנו יש להגיד

ראש המוסד לשעבר, אלוף במיל' דני יתום, פרסם היום (רביעי) יחד עם שחקנים, זמרים, שדרנים ועוד ידוענים רבים אחרים, סרטון מחאה על היחס כלפי אוכלוסיית הגיל השלישי בתקופת הקורונה. משתתפי הסרטון, אותו יזם יתום, טוענים כי מאז פרוץ המגיפה מערכת הבריאות ומקבלי ההחלטות הגדירו את הגיל השלישי כקבוצת סיכון אחת וכך התקבלו החלטות שרירותיות לגביהם מבלי שישבו איתם והקשיבו להם. אך במגזר הוותיק ישנם פלחים רבים ונראה כי "היה נח לקבל החלטות שרירותיות לגבי כולם יחד".

המצב הזה יצר שדווקא האוכלוסיה הזו, שנזקקת לעזרה ולחברה נשארה מבודדת ללא כל פתרון. האיסור לראות בני משפחה, ההגדרה של כולם בתור אלו שחולים במחלות רקע ו"הנידוי" שלהם מהחברה בטענה שזה לטובתם פגעה בהם יותר מכל. הם מרגישים כי מקבלי ההחלטות לא ראו את הצרכים שלהם למול עיניהם ולא היה קול שישמיע את זעקתם.

בעקבות כך ורגע לקראת החורף, יזם ראש המוסד לשעבר את הסרטון בו משתתפים: דליה מזור, ליא קניג, יהורם גאון, גילה אלמגור, דניאלה וייס, יהודה משי זהב, שרה'לה שרון, שייקה לוי, יעקב אחימאיר, אלכס ליבק, שלמה שרף, ננסי ברנדס, טל ברודי, ישראל אהרון, דובי גל, רחל אדטו, דן שכטמן וראפיק חלבי, המסבירים כי ההגדרות אינן נכונות והגיע הזמן שיקשיבו להם ולצרכים שלהם ולא יהפכו את המגזר השלישי למקשה אחת. הם מבטיחים כי הם יהיו כאן גם אחרי הקורונה אז כדאי לשבת איתם, להקשיב להם ולצרכיהם ולפעול נכון עבורם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שבעה חודשים מתייחסים לאזרחים הותיקים כמו אל ילדים", מסר יתום, "סגרתם אותנו וזרקתם את המפתח. אנחנו עוד כאן, פעילים, עובדים, חיוניים. הצוציקים נכשלו, עכשיו תשמעו גם מה לנו יש להגיד".

צילום ועריכה: מרינה צ'רקסקי

 

Back to top button