בריאות

תינוק נולד עם גוש בגרון – וניצל בניתוח דרמטי

ניתוח נדיר שבוצע עד כה רק במרכזים בודדים בעולם המשלב ניתוח קיסרי עם פרוצדורה לשמירת דרכי אויר של התינוק עוד בטרם יציאתו המלאה מחלל הרחם התרחש אמש (רביעי) בחדר הלידה במרכז הרפואי איכילוב תל אביב. הניתוח התבצע בהובלתו של פרופ׳ אריאל מני, מנהל חדרי לידה, ושילב למעלה מ-30 מומחים רבים מתחומים שונים ברפואה ובסיעוד בבית החולים.

צילום: מירי גטניו

מדובר בעובר שבמהלך ההריון זוהה גוש בצוואר המפריע לו לדרכי אויר ולקנה הנשימה – דבר שיכול להביא למוות מיידי של התינוק לאחר הלידה בשל חסימת דרכי אויר. למען הצלתו, ביצעו אנשי הצוות ניתוח קיסרי, כאשר שלפו את ראש התינוק בלבד בזמן שהשליה המשיכה לספק חמצן ומזון לעובר.

צילום: מירי גטניו

מיד לאחר מכן, ד״ר ארי דירוא, מנהל היחידה לא.א.ג ילדים בסיוע של ד״ר אלון חכם, רופא בכיר בפגיית בית החולים, זיהו את קנה נשימה במיכשור מתקדם והצליחו להחדיר צנור שיאפשר לתנוק לנשום מחוץ לרחם. כדי להקל על מציאת דרכי אויר בוצעה במקביל הדמית תלת מימד והדפסה תלת מימדית של צוואר העובר. את מלאכת ההנשמה המורכבת, לאם וליילוד, הובילה פרופ׳ קרולין וייניגר, מנהלת היחידה להרדמה מיילדותית. רק לאחר מכן בוצעה לידת התינוק וניתוקו מחבל הטבור והוא עבר להמשך אשפוז במצב טוב בפגיית בית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מירי גטניו

״אני מיילד מעל 25 שנים וכל לידה היא התרגשות מחדש אך זה אחד המיוחדים שבהם. להיות שותף לפרוצדורה שמביאה חיים לעולם כשאתה מחזיק בראש העובר שרובו עדיין ברחם אימו, מטפל בו כעובר ומיילד אותו עם סיום הפעולה היא תחושה עילאית מרוממת רוח, מיוחדת ומרגשת שתשאר איתי ועם הצוות עוד זמן רב״, מסכם פרופ׳ מני בהתרגשות את הלידה שהסתיימה מחיאות כפיים ובדמעות.

Back to top button