צרכנות

מתי צריך לגזום עצים וטיפים לבחירת גוזם מקצועי

תחזוקת הגינה הוא תחום שהפך לטרנדי בשנים האחרונות, כאשר אנשים שואפים לגינה מושלמת, בה יוכלו לארח. הרבה אנשים גוזמים שיחים ועצים, אחת לכמה זמן, וגוזמים את העץ בצורות שונות. אז אחת ולתמיד נענה על השאלה – מתי צריך לגזום עצים, וכמובן, איך בוחרים גוזם מקצועי, כזה שישאיר אתכם מרוצים עם חיוך על הפנים?

טיפוח הגינות ממשיך לצבור תאוצה, ואנשים רבים מעלים לפייסבוק תמונות של הגינה שלהם. לא סתם אומרים שהדשא של השכן ירוק יותר, וכל פעם מנסים להתחקות אחר הצעקה האחרונה בעולם הגינון. לצד תחזוקת הגינה השוטפת, גיזום עצים, וטיפוח הגינה, אנשים רבים בוחרים להשקיע בריהוט גן.

pixabay

הדשא של השכן ירוק יותר

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לנסות לבצע גיזום עצים לבד או להזמין איש מקצוע? כפי שניתן לראות האתר 'גיזום פלוס', גיזום עצים באופן נכון הוא לרוב פרויקט מורכב יותר ממה שנדמה תחילה, במהלכו יש לגזום ענפים עבים וקשים. גיזום עצים ללא ידע מקצועי, עלול לגרום לתוצאה חובבנית, ואפילו להיות מסוכן. גוזמי העצים המקצועיים מגיעים לגינה שלכם עם מספר כלים, חלקם ידניים וחלקם מוטוריים. בזכות הידע וההכשרה שלהם, הם יודעים כיצד לעבוד איתם, ולתת לכם את התוצאה המושלמת. אנשי מקצוע ברמה גבוהה, יכולים לגרום לגינה שלכם להיראות כאילו היא לקוחה מקטלוג גינון. לפני שממהרים לקרוא לבעל מקצוע, חפשו תחילה מחירון גיזום עצים, על מנת לבצע השוואת מחירים, ולבחור את הדיל המשתלם ביותר.

הגנים הבאהיים – מאחוריכם

חלקנו, אוהבים ללכת עד הסוף, עם  צורות מורכבות לעצים, שיחים עגולים, ואפילו דמויות של חיות שמעוצבות מתוך השיחים. אם אתם כאלה, ודאו שיש בידיכם תמונות להשראה, על מנת להראות לגוזם העצים שלכם. שימו לב – לא כל גוזמי העצים מתמחים ביצירת צורות נוי, וחלקם עושים עבודה יותר פרקטית. כדי לא להתאכזב, ולמנוע מצב לא נעים, לפני שתבחרו גוזם, כדאי לבקש לראות תמונות של עבודות שלו, על מנת לדעת שהוא אכן יודע לעשות את מה שאתם מבקשים. אפליקציית "פינטרסט", היא פלטפורמה מצוינת לקבל השראה, ולהראות לגוזם שלכם תמונות שאתם אוהבים.

בטיחות – כלי גינון זה לא צחוק

גיזום היא פעולה שכוללת שימוש בכלים חשמליים שעלולים להעיף חלקי אדמה מהרצפה, ולסכן את האנשים בסביבה. לא הרבה יודעים, אבל מסור לחיתוך ענפים עבים, יכול לחתוך אצבע בקלות. אין צורך לדמיין תרחישי אימה, אבל ודאו שגוזם העצים שהזמנתם שומר על הבטיחות, ומקפיד על הנהלים בצורה מחמירה. על אחת כמה וכמה כשיש ילדים קטנים באיזור, הקפידו להרחיק את בני הבית מאיזור העבודה.

פינוי הגזם באופן חוקי

גוזם העצים סיים את עבודתו. כשהוא סיים, קרוב לודאי שיש על הרצפה המון עלים סוררים, ענפים, ואפילו גזעים במקרים רציניים. כדאי לשאול את הגוזם, האם הוא דואג לפינוי הגזם? במידה ולא, בררו את הימים בהם ניתן להוציא את הגזם לרחוב באופן חוקי. לא הרבה יודעים, אבל הוצאת גזם ביום הלא נכון, עלולה להוביל לקנס. שימו לב שאתם מוציאים את הגזם ביום הייעודי לכך, על מנת שהעירייה תוכל לפנות אותו במועד הנכון. ניתן לקבוע את יום הגינון ליום הוצאת הגזם בעירכם. במידה ואינכם יודעים באיזה יום ניתן לפנות את הגזם, התקשרו למוקד העירוני 106, שם ישמחו לענות לכם על השאלה.

גנן גידל דגן בגן

גוזם העצים שלכם עובד קשה, ודאו שהעבודה תהיה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהרים. כמובן שאם מדובר בפרויקטים גדולים העבודה עלולה להימשך רוב שעות היום. גוזמי העצים אמנם רגילים לבצע גיזום עצים בשעות החמות, אבל קחו בחשבון שהם ייקחו הפסקות על מנת להחזיר את האנרגיות.

שימו לב שאתם נחמדים לגוזמי העצים, מציעים להם שתייה קרה, חמה, אוכל, ומאפשרים להם ישיבה בצל או במזגן בהפסקות המנוחה. הכול תלוי כמובן בהיקף הפרויקט.

יעילות ועבודה זריזה

עם כל הכבוד להפסקות מנוחה, שימו לב שגוזם העצים והעוזרים שלו לא מורחים את הזמן. אחד השיקולים היותר חשובים לבחירת גוזם מקצועי, הוא יעילות העבודה. במידה ומדובר בפרויקט קצר, ניתן לסיים אותו בזריזות ולנוח אחריו. רובנו עוצרים את עיסוקי היומיום כשיש עובדים בגינה, ולכן השאיפה היא לסיים בזריזות וביעילות.

מקצועיות

טיפ נוסף לבחירת גוזם מקצועי היא לוודא שהוא אכן בעל ניסיון, משתמש במגוון רחב של כלים, ויודע להתמודד עם מגוון אתגרים שעלולים לצוץ. במידה ויש לכם גוזם עצים שמלווה אתכם מספר שנים, תוכלו להיות רגועים שהוא אכן יבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

השוואת מחירים

הטיפ האחרון שלנו לבחירת גוזם מקצועי, היא ביצוע השוואת מחירים. לפני שאתם ממהרים לבחור גוזם עצים, הסתכלו על מספר הצעות מחיר ובקשו לראות מחירון גיזום עצים. בררו מה ההצעה כוללת, תאריכי זמינות, אופציות לתשלום וכן הלאה. זה הזמן להסתכל גם על האותיות הקטנות, ולברר הכול עד הפרט האחרון.

לסיכום, בצעו מחקר בסבלנות על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר.

Back to top button