בריאות

הדסה: בני משפחה יורשו לבקר את קרוביהם החולים בקורונה

לראשונה במרכז הרפואי הדסה, הצוות החל לאפשר היום (חמישי) ביקור של נציג משפחה אצל חולי קורונה המאושפזים במחלקות השונות, בתיאום מוסדר מראש ולאחר מילוי שאלון והצהרת בריאות. את המיזם הגו אחיות ואחי מחלקות הקורונה, אשר זמן ממושך חשים בצורך של המשפחות להיות לזמן מה ליד קרוביהם החולים.

"היוזמה נולדה ע"י צוותי הסיעוד של הקורונה אשר מתמודדים בשטח עם הפניות החוזרות ונשנות של המשפחות והבקשות לשמוע עוד על קרוביהן ולהיכנס לשהות לצידם במחלקה. הצוות הכיר בחשיבות העצומה של קרבת בן משפחה לחולה, לחיזוקו ולשיפור הישרדותו במהלך תקופת האשפוז", הדגישה אורית מרידן, מנהלת שירות וחווית מטופל בבית החולים, ואף הוסיפה כי "כל הביקורים מתקיימים ראשית לפי מצבו הבריאותי של החולה, וכן במסודר ובתיאום מראש עם העובדת הסוציאלית של המחלקה, כך שאין טעם פשוט להגיע ולבקש להיכנס למחלקות באופן עצמאי. ההתנהלות מאוד קפדנית".

ד"ר רלי אלון, סמנכ"ל הסיעוד בהדסה אמרה על היוזמה: "נדגיש כי הכניסה למחלקות תערך באופן מתואם ומאורגן, במתינות. במחלקות הקורונה בוודאי, וביחידות לטיפול נמרץ – גם, אך בעדינות ובכל פעם בן משפחה של חולה אחד. למחלת הקורונה אופי מתעתע ומהלך המחלה לחולים הבינוניים והקשים הוא בלתי צפוי. לפחד והחשש מן הלא נודע שמזמנת המחלה, מתווספת הבדידות כאשר החולה שלרוב הוא בהכרה, שוהה במחלקה מבודדת וצוותי הסיעוד והרפואה המכוסים במיגון מלא– העושים מלאכתם מסביב לשעון בהטבת מצבו הבריאותי, לא תמיד שם כדי לשוחח ולשבת לצידו במשך 24 שעות. הצורך של החולה בבן משפחה מוכר ומרגיע, מישהו שיכול לשהות ליד המיטה, ללטף וכמובן להקשיב ולשוחח לשעה קלה, הוא ברור ואף הכרחי כחלק של תהליך ריפוי והחלמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורית מרידן, מנהלת שירות וחווית מטופל בבית החולים, הדגישה כי "המרכז הרפואי הדסה היה הראשון והיחיד בארץ, שכבר מספר חודשים מפעיל פרויקט נרחב של מתנדבים במחלקות הקורונה, צעד שהביא לשיפור עצום בהרגשתם של החולים. מדובר במחלימים מקורונה אשר נבדקו ונמצאו שליליים ובעלי רמת נוגדנים גבוהה לווירוס, למעלה מ-40 אנשים מסורים המתמגנים במיגון מלא ונכנסים למחלקות הקורונה על מנת לסעוד את החולים, להקשיב ולסייע בכל אשר נחוץ, החל מיחס אישי וחם, שיחת חולין והתעניינות במצבם וכן סיוע בהלבשה, רחצה והאכלה, וגם הכנת כוס תה מפנקת, הנחת תפילין או קריאה משותפת. החולים נדהמים כשנכנסת דמות שמציגה את עצמה כמי שבאה פשוט להיות איתם, להשקיע מזמנה כדי לשבת לידם".

בהדסה עוד הדגישו כי "ביקור בן המשפחה בתוך מתחמי הקורונה אינו חופשי מסיכונים, וברור שהוא מעמיס עבודה ואחריות על צוותי הטיפול, אבל חיוך החולים והמשפחות אומר הכל. המאמץ כדאי, המלחמה בבדידות מנצחת ושווה את הסיכון והמאמץ.
בהדסה מאמינים שרק ביחד עם בני המשפחות המבקרים, עם המתנדבים והחולים – שאינם בודדים יותר, אפשר להצליח ובגדול במשימה החשובה, שהיא הצלת חיי החולים המאושפזים במתחמי הקורונה".

צילום: דוברות הדסה

Back to top button