חדשות הארץ

לאחר הסרת ההגבלות: אלפי מפגינים נגד רה"מ נתניהו בירושלים ות"א

אלפי בני אדם מפגינים הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים ובכיכר רבין בתל אביב. ההפגנות נערכות השבוע ה- 17 ברציפות ועל רקע הסרת ההגבלות של הפגנות עד מרחק של קילומטר ממקום המגורים. מוחים רבים התכנסו בצמתים, כיכרות וגשרים ברחבי הארץ.

בכיכר רבין מתנהלת מחאה של התנועה לאיכות השלטון, בדרישה לחקור את פרשת הצוללות, זאת על רקע החלטת היועמ"ש שלא להרחיב את החקירה אל סיפו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, ברחוב בלפור, התכנסו אלפי בני אדם, תחת המגבלות של 20 איש לקפסולה.

צילום: חדשות MivzakLIve

מתנועת "הדגלים השחורים" עודכן כי מתוך מערכת הדיווחים של 1,275 המיקומים ברחבי הארץ כי השתתפו הערב כ- 260,000 אזרחים אזרחיות ברחבי הארץ. בין ההפגנות: מעל ל-3,500 בהרצליה, 600 במכון ויצמן ברחובות, 400 בחורב שבחיפה, 120 בדבירה, באיינשטיין שבת״א כ850 ו70 מפגינים באילת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מטעם התנועה נמסר: "מאות האלפים שיוצאים היום לא יקבלו יותר שלטון שמסית נגדם לאלימות, שמרסק את הכלכלה. אנחנו נמשיך במאבק וננצח בו. עם ישראל ינצח את ביבי, במאבק נחוש נגד השלטון מדינת ישראל תנצח את הקורונה ואת הדיקטטורה".

השרה לשעבר, ציפי לבני, נשאה דברים בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב, ואמרה:. "נתניהו בחר להיות האיש שהורס את הדמוקרטיה ומפרק את החברה הישראלית", אמרה לבני. "אדוני ראש הממשלה, אזרחי ישראל קוראים לך – עד כאן. אתה לא הקורבן בסיפור הזה ולא ניתן לך להפוך את הדמוקרטיה לקורבן. ישראל היא מדינת חוק ולא יהיה אדם מעל החוק. גם ראש ממשלה. השחיתות פוגעת בכל אחד מאזרחי המדינה", הוסיפה.

צילום: חדשות MivzakLIve

יושב ראש התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, אמר כי "להקות של ברבורים שחורים נחתו על שמי הדמוקרטיה במדינת ישראל, והביאו איתם את החושך, את הפגיעה בזכויות אדם, ואת הפגיעה הקשה באיכות השלטון", אמר. הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה והוסיף: "מנדלבליט, אתה חייב לפתוח בחקירת המניות ופרשת כלי השיט. האמת תיחשף, אין אופציה אחרת, לא יעלה על הדעת שלא תפתח בחקירה".

המשטרה עצרה תושב הישוב דבוריה, בן 20, בחשד שקרא קריאות הסתה נגד יהודים במהלך מחאה בשדרות בן גוריון בחיפה. בין היתר קרא החשוד להיות שהידים, לרצוח יהודים ולחטוף חיילים. בכוונת המשטרה לבקש מחר את הארכת מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בחיפה.

צילום: חדשות MivzakLIve

המשטרה עצרה שלושה תושבי קריית ים בשנות ה- 20 לחייהם בחשד שריססו גז מדמיע לעבר מפגינים בחיפה. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות דיווח בדבר ריסוס גז מדמיע לעבר מפגינים במספר מוקדי מחאה בחיפה. לאחר ביצוע פעולות חקירה מהירות עצרו שוטרי תחנת חיפה את שלושת החשודים כאשר ברכבם נתפסו ראיות הקושרות אותם לביצוע המעשים. בהתאם להתפתחות החקירה תשקול המשטרה האם לבקש מחר את הארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בחיפה.

בתנועת "הדגלים השחורים" נמסר בתגובה למקרי התקיפה כי "נתניהו מסית לאלימות – והאלימות לא מאחרת מלהגיע. יש לו ולשותפיו לממשלה אחריות מלאה על מקרי התקיפה, על האלימות הקשה, על השנאה, הפילוג. עם ישראל ינצח את נתניהו".

Back to top button