כלכלה

גובשה חבילת סיוע ייעודית לרשויות אדומות

צוות שרים בהשתתפות שרי האוצר, הפנים, המשפטים, הכלכלה ונציגים נוספים החליט כי תגובש חבילת סיוע ייעודית לרשויות הנמצאות תחת סגר.

בהחלטה הוחלט כי עובדים שמקום עבודתם פתוח בהתאם לתקנות, אך הרשות בה הם מתגוררים מצויה בסגר האוסר עליהם להגיע למקום עבודתם והוצאו לחל"ת למשך התקופה האמורה, יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון בו הוצאו לחל"ת (בכפוף לסיכום משפטי עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה).

עוד על פי ההחלטה, סיוע כלכלי ישיר יועמד מיידית לרשויות המקומיות הנמצאות בסגר ע"י משרד הפנים, ובנוסף לזאת לתת לתושבי הרשויות סיוע על ידי תכנית "בני-חיל" אותה מפעיל פיקוד העורף. כמו כן נקבע כי הצוות המשותף למנכ"לי משרד האוצר והפנים ימשיך לפעול ולבחון את הסיוע הנדרש לרשויות בהתמודדות עם הקורונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, רשות המסים והביטוח הלאומי הודיעו כי יפעלו לתת מענה מהיר ועדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים ועסקים של רשויות הנמצאות בסגר.

סוגיית ההגנה על עובדים מפני פיטורין ברשויות שנמצאות בסגר תמשיך להיבחן ע"י המשרדים הרלוונטיים.

שר האוצר,ישראל כ״ץ, אמר: "בעקבות ההחלטה על המשך הסגר בערים אדומות, גיבשנו חבילת סיוע שתאפשר תמיכה בערים אלו בתקופה זו. אמשיך לפעול לפתיחת המשק על פי מתווה משרד האוצר ולהתאים ככל שידרש את תוכנית רשת הביטחון הכלכלית שמספקת סיוע רחב לעצמאיים שכירים ובעלי עסקים. אני מברך על שיתוף הפעולה של השרים והמשרדים השונים למען אזרחי מדינת ישראל".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

Back to top button