משפטי/פלילי

הוגש ערעור על גזר דינו של המורה שהורשע במעשים מגונים בתלמידתו

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לפני זמן קצר (ראשון) ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז על קולת עונשו של המורה אביתר גרוס בגין הרשעתו בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה בת 9, שהייתה תלמידתו. כזכור, בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על המשיב את העונשים הבאים: 9 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, פיצוי בסך 40,000 ש"ח וצו מבחן למשך שנה וחצי.

בהודעת הערעור, שנכתבה על ידי עו"ד נעמה תור-זאבי, נכתב כי "המערערת תטען כי עונשו של המשיב סוטה לקולא באופן משמעותי ממדיניות הענישה הנוהגת במקרים בעלי נסיבות דומות… לדעת המערערת, אין בעונש שהושת כדי להלום את חומרת המעשים ואת היקף העבירות ואין בו כדי לענות על הפגיעה בקטינה. עוד תטען המערערת, כי שגה בית המשפט קמא בכך שמצא לחרוג ממתחם העונש ההולם בנסיבות תיק זה, עד כדי הימנעות מהטלת עונש מאסר בפועל, מקום בו הדבר מתחייב…. שגה בית המשפט קמא בקביעת מתחם ענישה שאיננו נותן ביטוי הולם למעשיו של המשיב בנסיבותיהם. המשיב היה מורה של הקטינה בהיותה בת 9. הוא קרא לה לצאת משיעור אחר, לקח אותה לפינה מוסתרת בתוך בית הספר, וביצע בה מעשים מגונים ברף גבוה.. המעשים בוצעו שלוש פעמים, בתוך תקופת זמן קצרה, בבית הספר – מקום שאמור להיות מבצר ומגדלור עבור הקטינים הבאים בשעריו. המשיב ניצל את האמון שנתנה בו הקטינה, את הנגישות אליה שהקנה לו מעמדו כמורה, ופגע בה באופן שפגע בה ושינה את חייה".

עוד נכתב בהודעת הערעור כי "..המערערת תטען כי שגה בית המשפט קמא עת מצא לחרוג ממתחם העונש ההולם בשל חריג השיקום. ראשית יצוין כי המערערת מסכימה, שאכן לקולא ולטובת המשיב יש לזקוף הליך טיפולי מסוים שעבר…. ברם, לשיטת המדינה אין מדובר בהליך שיקומי כזה המצדיק חריגה, ממתחם העונש ההולם, בוודאי לא חריגה כה גדולה… ודה-פקטו הימנעות מהטלת עונש ממשי. ראוי היה לשקול את הדבר לעניין המיקום הנמוך בתוך המתחם. "בית המשפט קמא ציין בגזר דינו את הפגיעה בקטינה. ואולם, במבחן התוצאה, לא ניתן משקל ראוי לעוצמת הפגיעה בה. המערערת תטען, כי עונש הולם, בנסיבות תיק זה, צריך לכלול רכיב מאסר בפועל כדי להלום את המעשים ואת ההשלכות הקשות שלהם על הילדה הנפגעת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב: "לשיטת המערערת, מסר רם וברור ראוי שיצא תחת ידי בית המשפט הנכבד. מסר שיש לקוות שיהיה בו גם הרתעת הרבים והרתעת היחיד, אך לא זו אף זו – מסר לקטינה. מסר להוריה. מסר לקהילת בית הספר שנחשפה למעשים האמורים. מסר לציבור הרחב. מסר שאיננו צופה רק פני עתיד, אלא מסר חד וברור כי המעשה שכבר נעשה דורש ומצדיק עונש ממשי. מסר שישקף את סלידת החברה מפגיעה מינית בקטינים על ידי מי שאמורים להיות להם למגן".

בהודעת הערעור מציין כי: "….מתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע כי מתחם העונש הולם בנסיבות דנן נע בין 24 ל- 48 חודשי מאסר בפועל, וכן להחמיר את העונש שנגזר ולהטיל לכל הפחות 24 חודשי מאסר בפועל, תוך קביעה כי אין מקום לחרוג לקולא ממתחם העונש ההולם בשל חריג השיקום".

עם הגשת הערעור, הגישה הפרקליטות לבית המשפט גם בקשה להארכת תנאים מגבילים. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט שיאריך את התנאי בעניינו של המשיב, של איסור יצירת קשר עם קטינים, הימצאות בסביבתם או שהייה עמם בביתו, למעט ילדיו. בנוסף, מבקשת הפרקליטות מביהמ"ש להבהיר למשיב כי האיסור על הימצאות בסביבתם של קטינים או יצירת קשר עימם מונע ממנו לעבוד בכל מקום עבודה בו שוהים או מועסקים קטינים.

אילוסטרציה. קרדיט: freeimages

Back to top button