חדשות הארץ

באישון לילה: סוכל ניסיון הברחת 30,000 ביצים מהרשות הפלסטינית

במסגרת ביקורות שערכו מפקחי משרד החקלאות במחסום קלנדיה בעוטף ירושלים יחד עם שוטרי המחוז, זיהו המפקחים במהלך הלילה, רכב חשוד החונה ליד הגדר. לצד הרכב, איתרו המפקחים שלושה אנשים המעבירים קופסאות קרטון מעל הגדר. חלקם בצד הישראלי וחלקם בצד הפלסטיני. כאשר התקרבו המפקחים לגדר, ברחו החשודים, והרכב ננטש במקום. המפקחים והשוטרים ערכו חיפוש ברכב, ולהפתעתם, מצאו בו 30,000 ביצים, ללא כל חותמת. הביצים הוברחו בקרטונים רגילים, במטרה שלא לעורר חשד, והובלו ללא קירור.

במשרד החקלאות מדגישים כי צריכת ביצים אלה מהווה סכנה ממשית לבריאות הצרכנים. על כן, עוד במהלך הלילה, העבירו המפקחים את הרכב אל מגרש משרד החקלאות, וכל הביצים הועברו להשמדה. בשעות הבוקר המוקדמות, הגיע החשוד לדרוש את הרכב. מדובר בתושב בית"ר עילית, בשנות ה-30 לחייו, שהועבר לחקירת מפקחי יחידת הפיצו"ח ונגדו נפתחו הליכים משפטיים. מחקירתו הראשונית עולה כי החשוד התכוון למכור את הביצים באזור מגוריו, וכך לסכן את בריאותם של התושבים.

משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים ללא פיקוח וטרינרי, כיוון שמדובר במוצר מן החי, הרגיש מבחינה בריאותית, במיוחד כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה ועל תנאי הובלה העומדים בדרישות השירותים הווטרינריים, בדומה למקרה המדובר. ביצים שאינן מוחזקות בתנאים מתאימים, ואינן עומדות בדרישות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, מעלות את הסיכון לתחלואה, וקיים סיכון ממשי לבריאות הציבור. על כן, במשרד החקלאות מדגישים כי יש לצרוך ביצים בנקודות מכירה מוכרות ומסודרות, כאשר הן חתומות וארוזות כנדרש בלבד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משרד החקלאות

Back to top button