משפטי/פלילי

2 בני אדם נעצרו בחשד לשפיכת פסולת בניין בניגוד לחוק בטייבה

במסגרת מאבקם של משטרת ישראל והמשרד להגנת הסביבה נגד עבירות איכות חיים בחברה הערבית, בוצעה בחודשים האחרונים פעילות אכיפה סמויה נגד תחנת מעבר לפסולת בניין שהוקמה באזור התעשייה בטייבה. במהלך הפעילות הסמויה, תועדה פעילות ערה של משאיות וציוד מכאני הנדסי בתחנת המעבר הפיראטית, המבצעים שפיכת פסולת בניין, גריסה ומיון של הפסולת וזאת בניגוד לחוק.

צילום: דוברות המשטרה

היום (ראשון) הפכה הפעילות לגלויה וכוחות רבים של משטרה, משטרה ירוקה של המשרד להגנת הסביבה וגופים נוספים פשטו על המתחם הממוקם באזור התעשייה בעיר. מדובר במבצע רחב היקף ומשותף של משטרת ישראל והמשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה. במבצע השתתפו גם נציגי משרד העבודה, נציגי משרד האנרגיה ונציגי רשות מקרקעי ישראל.

צילום: דוברות המשטרה

במהלך המבצע המשטרה הירוקה עיכבה לחקירה 14 חשודים, ועצרה שניים מהם. במקביל, תפסו הכוחות 14 כלים שתועדו בביצוע העבירות, וגררו אותם למגרש ייעודי. בין הכלים שנתפסו: באגרים, שופל, משאיות, נגררים ורכב פרטי. במהלך חיפוש שבוצע בבית העסק נתפסו מחשבים, כסף במזומן בסכום של עשרות אלפי שקלים ומסמכי החברה של בעל המקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

נציגי משרד העבודה מצאו כי במקום ליקויי בטיחות רבים: מבנים רעועים, החזקת חומרים מסוכנים שלא בהתאם לחוק והם פועלים להוצאת צו שיפוט וסגירת המקום. נציגי מנהל הגז תפסו 2 בלוני גז שהוחזקו שלא בהתאם לתנאים והם נלקחו מהמקום.

צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה והמשרד להגנת הסביבה נמסר: "מדובר בפעילות נחושה של משטרת ישראל והמשרד להגנת הסביבה נגד אלו המבקשים לעשות רווח תוך זיהום הסביבה ופגיעה במרקם חייהם של תושבי העיר והסביבה. הגופים לא יאפשרו פגיעה זו, וימשיכו לפעול כל העת נגד עבירות איכות חייהם של תושבי האזור."

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה: "מאמצי האכיפה שמוביל המשרד להגנת הסביבה נמשכים גם בתקופה מאתגרת זו. המשרד ימשיך לפעול להגברת הציות לחוקים הסביבתיים ויאכוף ללא פשרות עבריינות מסוג זה. טיפול לקוי בפסולת, הפעלות תחנות פיראטיות והשלכת פסולת ברשות הרבים פוגעים קשות במשאבים הלאומיים והציבוריים, ועל כן לא נהסס לפעול ללא פשרות מול הפושעים סביבתיים. אני מודה לאנשי המשטרה הירוקה, שמשמת כזרוע מרכזית של המשרד לאכיפה פלילית, ולגורמי האכיפה הנוספים שלוקחים חלק במימוש מטרה חשובה זו."

Back to top button