מאמרים

שגריר צי'לה: מדוע הלוגו של מדינת ישראל – מנורה עגולה?

היום בבוקר (ראשון, 18 אוקטובר) קיבל שיחת טלפון הרב שניאור זלמן הלפרין מחב"ד למען דוברי הספרדית משגריר צי'לה בישראל מר. רודריגו פרנאנדס,

הרב שניאור זלמן התמיה במה זכיתי לטלפון ממך?

השגריר: רציתי לשאול את הרב על דבר שהתפלאתי לראות, הרי כחלק מתפקידי כאן במדינת ישראל הוא להכיר היטב את העם היהודי, חקרתי קצת על בית המקדש שנבנה בידי המלך החכם שלמה הבן של דוד, נוכחתי לדעת שהמנורה שהיתה בזמן המקדש היתה עם שבעה קנים אלכסונים ולא עגולים, חקרתי ובדקתי שלא היתה מנורה עם קנים עגולים לעם היהודי בכל ההיסטוריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנו ברפובלקה הצי'לנית מקבלים מדי פעם מכתבים ממדינת ישראל ותמיד הלוגו הזה מופיע, גם בפגישות שהיו לי בביתו של הנשיא מר ראובן ריבלין ראיתי את הלוגו הזה ובהרבה מקומות של ממשלת ישראל, ואני נוכחתי לראות שהלוגו הממשלתי היא מנורה עגולה. רציתי לשאול את הרב האם יש לכם הסבר לזה?

הרבנים והשגריר על רקע דגל הרפובליקה הצי'לנית

הרב שניאור זלמן הגיב: שנת 1948 הייתה שנה קשה כאן בישראל שנה של מלחמה. אחרי שנרצחו 6 מיליון יהודים, שליש מהעם היהודי, התחלף הממשל הבריטי לממשל היהודי, ומטבע הדברים נפלו הרבה טעויות בממשלה,
אבל אני בטוח שגם טעות זו תתוקן, זה כתוב מפורש בתורה שלנו שהמנורה היתה עם קנים באלכסון.

גם המיימוניד'ס כותב בספריו שהמנורה היתה באלכסון.

הרבי מלובביץ מאיר על הטעות הזאת בספריו, ב- 1948 נפלה טעות בממשל הישראלי וציירו את הלוגו עם מנורה עגולה. אני בטוח שיעלו על הטעות ויתקנו את זה. זאת הרי בושה לעם היהודי שנופל טעות כזו בסיסית, אבל הם אנשים ולא מלאכים.

הרבי מלובביץ מאיר על הטעות הזאת בספריו

שגריר צי'לה : אני מודה לרב על האינפורמצ'יה, אבל זה לא מספיק לי, אני אמשיך לברר על סיבת הלוגו היהודי כמנורה עגולה, מנורה בצורה שלא היתה ליהודים מעולם.

הרב שניאור זלמן: מאחל לכם הצלחה רבה.

3 תגובות

  1. המקור למנורה עגולה הוא משער הנצחון ברומא שם המנורה מצויירת בקוים עגולים. אבל הרב מחב"ד צודק שצורה זו איננה נכונה, ראשית כל הציור הזה נעשה על ידי גוי. וגם במנורה זו שבציור אין רגליים ובמנורה של בית המקדש היו רגליים כידוע.

Back to top button