פוליטי / מדיני

פרופ' גמזו: תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים

במסגרת סקירה שעורך הבוקר (שני) לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אמר פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו: "כרגע אנחנו במקדם הדבקה של 0.6. בזמן סגר שני עם אוכלוסייה עייפה, להגיע למקדם הדבקה כזה זו תעודת כבוד לכל החברות במדינת ישראל. עם כל הקושי הציבור לקח את הנושא ברצינות, האזרחים שלנו אחראים, הם שיתפו פעולה והאמון שלהם בהחלטות היה גבוה".

עוד אמר פרופ' גמזו כי "אם הייתי יכול, הייתי בודק את כל אזרחי המדינה", ושיש מקומות עם תחלואה חבויה, ואם נשחרר – התחלואה עלולה להתפשט. "מערכת הבריאות בישראל חזקה ואיתנה, בנויה על עוצמה, מסירות ואנשי צוות חדורים. אחוזי התמותה כאן הם מהנמוכים בעולם. פה לא יהיה איטליה, אף פעם", הוסיף.

פרופ' גמזו הדגיש כי "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז. אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסייה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך- יסודי, תיכון ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' גמזו ציין כי "תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים, על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים".

צילום: דוברות הכנסת- שמוליק גרוסמן

Back to top button