משפטי/פלילי

הפרקליטות: להחמיר בעונשו של נאשם בביצוע עבירות מין בבנות משפחתו

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה (שני) לבית המשפט העליון הודעת ערעור על קולת עונשו של נאשם שהורשע על ידי בית המשפט העליון, לאחר ערעור המדינה, בביצוע עבירות מין כלפי שלוש בנות משפחתו, ונידון בביהמ"ש המחוזי לעונש של 12 שנות מאסר בלבד.

לעמדת המדינה, אין בעונש שנגזר על הנאשם כדי להלום את חומרת המעשים וכיעורם, את נסיבות ביצוע העבירות, אשר התפרשו על פני שלושה עשורים, את הפגיעה בשלושה דורות של שלוש בנות משפחה בהיותן קטינות ואת הפגיעה העמוקה, ואף החריגה במקרה זה, בנפשן של המתלוננות -פגיעה בין דורית – אשר השלכותיה על נפגעות העבירות קשות ביותר.

בתמצית, בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה את הנאשם, מחמת הספק, מכל אשר יוחס לו בכתב האישום, אשר כלל שלושה אישומים שונים של עבירות מין כלפי שלוש בנות משפחה, שהיו קטינות בעת ביצוע העבירות. המדינה ערערה על זיכויו, תוך שהתמקדה בטעויות המשפטיות של בית המשפט המחוזי באשר לאופן בו בחן את הראיות שהוצגו בפניו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והרשיע פה אחד את הנאשם בכל האישומים.

על פי הכרעת הדין, הנאשם, שלום בן שטרית, פגע בשלוש בנות משפחה בעת שהיו קטינות: במתלוננת א' (ילידת 1975), גיסתו, בין השנים 1986 – 1988, בעת שהייתה בת 11 – 13 לערך; בקטינה ר' (ילידת 2000), בתה של המתלוננת א', בין השנים 2011 – 2012, בעת שהייתה בת 12 לערך. וכן, בביצוע מעשה מיני במתלוננת ק', בת אחותה של המתלוננת א', (ילידת 1993), בעת שהייתה בת 9 לערך. המתלוננת א' שמרה את הסוד לגבי מעשיו של הנאשם בה למעלה משני עשורים, עד אשר לחרדתה גילתה שהנאשם פוגע בבתה, המתלוננת ר' – אז חשפה את הדברים. גילוי טראומתי זה לגבי פגיעת הנאשם בבתה, הוביל להתמוטטותה הנפשית של א'.

לאחר קבלת ערעור המדינה, הוחזר כאמור הדיון לבית המשפט המחוזי בחיפה לצורך גזירת העונש, ובית המשפט המחוזי גזר על הנאשם עונש של 12 שנות מאסר בלבד.

מכאן הערעור, במסגרתו מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר באופן משמעותי בעונש המאסר בפועל שנגזר על הנאשם, שכן לעמדת המדינה, מעשיו של הנאשם, כמו גם ההשלכות כתוצאה מחשיפתם הביאו להתרחשותה של טרגדיה בין דורית, אשר פגיעתה הקשה ניכרת הן במערכות היחסים של הנפגעות בתוך המשפחה המורחבת, והן במערכת היחסים בין האם ובתה.

הודעת הערעור הוגשה לבית המשפט העליון באמצעות עו"ד רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button