חדשות הארץ

2 מקרים נוספים של שפעת עופות התגלו ביממה האחרונה

משרד החקלאות עדכן היום (שני) כי בפארק הלאומי ברמת גן התגלה ברבור החולה בשפעת העופות. עם קבלת התוצאות הראשוניות, הפארק הלאומי החל לפעול לטפל באירוע בהתאם להנחיות שניתנו על ידי גורמי המקצוע של משרד החקלאות.

מקרה נוסף שהתגלה ביממה האחרונה הוא לול רבייה במושב רם-און, במועצה האזורית גלבוע. גם כאן עם קבלת התוצאות הראשוניות, משרד החקלאות הטיל הסגר על הלול ומגבלות על משקי עופות בסביבה, בהתאם לנוהל,. הלול מונה כ-34,000 עופות. בהתאם לנוהל, הורה ד״ר רם כץ, רופא ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים, על הטלת הסגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהלול החולה. באזור ההסגר מבוצע ניטור המצטרף לשאר הביקורות והבדיקות שעורכים גורמי המקצוע של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בכלל הלולים בשגרה.

לנוכח זן השפעת הדומה בכל המקרים, מתחדדת הערכה של גורמי המקצוע במשרד החקלאות כי גורם ההדבקה שהביא להפצת המחלה בימים האחרונים הוא הציפורים אשר בתקופה זו נודדות ועוברות מעל ישראל וככל הנראה מביאות עמן את השפעת ממדינות זרות. בתוך כך, משרד החקלאות קורא למגדלי העופות, עופות חצר, ציפורי נוי וכן לולי חופש, להקפיד לפעול על פי הנחיות השירותים הווטרינרים, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח כדי להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד מדגישים, ללא קשר לאמור לעיל, כי ככלל יש לקנות ביצים אך רק שהן ארוזות מכל צדיהן בקרטון או בניילון. כמו גם, חשוב לצרוך ביצים ועופות רק לאחר בישול כיאות.

צילום: freepik

Back to top button