פוליטי / מדיני

לבקשת 40 ח"כים: דיון בנושא הכישלון המחפיר של ראש הממשלה

במליאת הכנסת אשר התקיימה היום (שני), נערך דיון בהשתתפות ראש הממשלה, על פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי".

ח"כ יוראי להב הרצנו פתח את הדיון, פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "איך אתה לא מתבייש? אתה מבין שבמו ידיך אתה יוצר דור אבוד. דור שלם של אנשים צעירים שיפספסו את ההזדמנות להיכנס לשוק העבודה. מכה כלכלית שהם לעולם לא יתאוששו ממנה. ומה עם התכניות שלהם לעתיד? ומה עם החלומות שלהם? אתה גומר אותנו. שותה את העתיד שלנו עם קשית. נכשלת. קרסת, איבדת שליטה בנעשה. לך הביתה."

ח"כ אסף זמיר מן הקואליציה שפרש לאחרונה מן הממשלה, תקף את נתניהו ואמר: "הספיקו לי פחות מ-5 חודשים בממשלה בראשותך כדי להבין שאין שום סיכוי שהאמנת במילה אחת ממה שאמרת. אין מבחן אחד של אחדות וטובת העם שעמדת בו, ואין דיון אחד שהשתתפתי בו כשהתעלית ואמרת זה אולי יפגע בנו פוליטית אבל זה מה שנכון לעשות. ובינתיים המדינה שלנו מתפרקת וזה קורה כי פעם אחר פעם, בכל צומת שבממשלה הפריטטית שהקמנו אתם צריכים לשים את טובת הכלל לפני האינטרס האישי שלך, אין פעם אחרי שעשיתם את זה. יש הזדמנות אחת שבה אתה יכול להוכיח שטובת עם ישראל לנגד עיניך וזה העברת תקציב 2021 עכשיו. גם אם המחיר הפוליטי שתשלם הוא באבדן הכיסא שלך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אביגדור ליברמן הוסיף והתייחס לנושא החרדים: "אתה אדוני ראש הממשלה מתפאר בדוקטרינת נתניהו אבל מה שאני רואה ושומע זה בעיקר קומבינות נתניהו, קומבינות נתניהו עם החרדים אתה פותח גני ילדים בערים אדומות בניגוד לכל ההמלצות של כל המומחים. אתה אדוני ראש הממשלה גם מאפשר, למרות שלא שאלו אותך ולא סופרים אותך, אתה מאפשר לפתוח תלמודי תורה באותם ערים אדומות. זה קרה רק אתמול, ומה קרה היום? היום בוועדת הכספים הם קיבלו פרס 73 מיליון שקל. אותו דבר כמקוואות פתוחים והבריכות סגורות. ולכן אדוני ראש הממשלה הציבור לא מאמין לך, הציבור לא סומך עליך אז אדוני ראש הממשלה קח את האחריות נגיד לך יפה תודה, סע לשלום המפתחות בפנים."

ח"כ איילת שקד תקפה גם כן את ראש הממשלה: "אדוני ראש הממשלה, אני ראיתי לפני כמה דקות שהדהדת עוד פעם את הספין השקרי על לפיד, ואני רוצה לומר לך, מי שכרת ברית עם אבי ניסנקורן ועמיר פרץ אני לא חושבת שהוא בפוזיציה להטיף לנו מוסר. שקר שחוזרים עליו שוב ושוב לא הופך לאמת, בדיוק כמו שסגר שחוזרים עליו שוב ושוב לא הופך לסיפור הצלחה. ואפרופו סגר וסיפורי הצלחה רק מדינות נחשלות מגיעות לסגר שני. אנחנו לא נהיה חלק מה התרגילים הפוליטיים של השמאל, את הממשלה הבאה תרכיב ימינה."

צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

Back to top button