פוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: הטבת מס לישובים מעורבים

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 256) (הטבות מס ליישוב עירוני מעורב), התש"ף-2020 של חברת הכנסת מיכל שיר סגמן וקבוצת חברי כנסת. העלות התקציבית של הצעת החוק עומדת על 92 מיליון שקלים חדשים לשנה. להצעת חוק זו נדרש רוב מיוחד של 50 חברי כנסת ואכן, ההצעה זכתה לתמיכתם של 85 חברי כנסת.

ההצעה מבקשת להעניק ליישובים מעורבים (שיעור תושביהם היהודים אינו עולה על 80%) הקלה בשיעור של 5% זיכוי במס נוספים, ותוספת לתקרת ההכנסה בגובה של 72,000 שקלים חדשים, ובלבד שסך שיעור הזיכוי ממס, לא יעלה על 12% מההכנסה החייבת מיגיעה אישית. ההצעה צפויה להשוות את הטבת המס בעיר עכו להטבת המס בנהריה. על פי ההצעה, הטבת המס תחול מה-17 ביוני 2020 עד 31 בדצמבר 2022, ושר האוצר יהיה רשאי להרחיבה לשנים נוספות, משיקולים דמוגרפים, חברתיים-כלכליים, שיקולים של עדיפות לאומית או שיקולים אחרים.

עוד נקבע בחוק, כי בתקופת הוראת השעה תבחן הממשלה את השפעתה של הטבת המס "לעניין חוסנו הכלכלי והחברתי, תכנון הפריסה של האוכלוסייה בו וכן צמצום פערים בינו ובין יישובים אחרים בסביבתו. כמו כן תבחן הממשלה מהן ההטבות ההולמות ליישוב עירוני מעורב ובכלל זה הטבות מכוח חוק זה". הממשלה תדווח על הבחינה ועל מסקנותיה לוועדת הכספים לפני תום תקופת הוראת השעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר נכתב: "יש יישובים מוטבים שהאוכלוסייה בהם מעורבת ובשל קרבתם ליישובים שתושביהם זכאים להטבות מס גבוהות יותר יש מהם הגירה שלילית ונטישת אוכלוסייה אמידה אל יישובים אלו. לפיכך נוצר חוסר שוויון בין יישובים שכנים החוטא למטרת הטבות המס – חיזוק היישובים המוטבים."

ח"כ מיכל שיר סגמן התייחסה לחוק ואמרה כי "הליך החקיקה הזה הוא ארוך ומייגע, לא פשוט בכלל עד שהגענו לקריאה ראשונה. זה חוק שנגרר ונגרר לתיקון עוול שהיה צריך לקרות כבר מזמן. עכו היא עיר מיוחדת ויפהפייה שמתגאה בדו קיום שלה. אני מאוד גאה שהחוק הראשון שלי כאן בכנסת הוא חוק שמאחד את כל סיעות הבית מהאופוזיציה ומהקואליציה, חברים זאת גאוות דווקא בימים כאלה של פילוג. בשם תושבי עכו אני מודה לכם על תמיכתם."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

Back to top button