פוליטי / מדיני

ח"כ כהנא לציבור החרדי: אנחנו ממש צריכים את העזרה שלכם

חבר הכנסת מתן כהנא ("הימין החדש") פנה היום (שני) במליאת הכנסת לציבור החרדי ואמר: "אחינו החרדים, אין שום דרך אחרת לקרוא לזה. זו קריאה לעזרה. אנחנו פשוט זקוקים לכם. האמת היא שהגענו למצב שאנחנו לא יכולים בלעדיכם. אתם ציבור נפלא. גמילות החסדים שלכם היא דבר שכולנו צריכים ללמוד ממנו. מאות גמ"חים וארגוני חסד. מחפשים כל הזמן איך לעזור אחד לשני. אתם שומרים על היהדות מכל משמר. יהדות שהיא היא סיבת קיומנו כאן. בלעדיה אין שום הצדקה לקיומה של המדינה. אתם מסתפקים במועט וחרטתם על דגלכם את חינוך הדור הבא וחיים רוחניים – לפני רווחה חומרית בעולם הזה."

כהנא התייחס לחשיבות שיתוף הפעולה והדגיש את חשיבות הציבור שלהם: "אבל האמת היא, שאם לא תהיו חלק מהעול המשותף, כל המפעל המשותף הזה שלנו ירד לטמיון. אחינו החרדים, אם המגמות הדמוגרפיות של היום ימשיכו ללא שינוי, אם בעז"ה בממוצע ימשיכו להיות במשפחה חרדית 7 ילדים, בשנת 2065 אתם תהיו שליש מהמדינה. אחינו החרדים, לא נוכל להחזיק מעמד בלעדיכם. יש חלקים בעם הזה שרואים בכם את הבעיה – אבל אנחנו יודעים שאתם הפתרון. אנחנו מכירים איזה כוחות יש בכם. אנחנו יודעים כמה קדושת החיים חשובה אצלכם, כמה הערבות ההדדית היא לא סתם סיסמה, וכמה גדולה האכפתיות שלכם מכל יהודי. אנחנו גם יודעים שאתם בטוח תמצאו את הדרך להמשיך לשמור בקפדנות על אורח החיים שלכם, לשלוח את העילית שבבניכם להחזיק את עולם הישיבות, ובמקביל להשתלב ולקחת הובלה גם בתחומים אחרים."

את דבריו, סיכם חבר הכנסת וקרא לחרדים השתלב ולקחת חלק: "תראו, האמת הפשוטה היא שאין לנו ארץ אחרת וגם לא ברירה: האמת הפשוטה היא שבלי שתבינו את האחריות המונחת על הכתפיים שלכם יהיה קשה מאוד להמשיך כאן. האמת הפשוטה היא אחים יקרים שלנו, שאנחנו ממש צריכים את העזרה שלכם. זה נכון כעת בקורונה, זה נכון בכלכלה, וזה נכון לכל תחום במדינה הזו, שאתם חלק ממנה וחלק מההנהגה שלה. אחינו החרדים, אל תעמדו מנגד!".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. לחבר הכנסת כהנא. נאום נרגש שבודאי בא ממקומות עמוקים אבל קריאת עזרה נואשת והצגת כל המוני בית ישראל למעט החרדים ככאלה שהיהדות חשובה להם פחות היא התחנפות שחוטאת למציאות ומעליבה כל יהודי שאינו חרדי. מפעל נפלא של התנדבותיות ועזרה הדדית. אמת. מפעל נפלא והלב מתרחב אבל… כמה ״מהתרומות ומפעלי החסד״ ממומנים בכספי המיסים שלי ושלך? אם אתה צודק ובתוך דור או שניים החרדים יהוו 1/3 מאזרחי מדינת ישראל אין ספק שהמערכת כולה תקרוס. כולל כל מפעלי הצדקה הנפלאים. חשבתי שתצא בדרישה שמעוגנת בתורה, אין תורה בלי פרנסה ואדם מחויב לפני כל דבר אחר לדאוג לפרנסת אשתו וילדיו. כנ״ל על חשבון הציבור כשיטה פסול מבחינה הלכתית ומבחינה מוסרית. כוחם דל החרדים נובע מיכולת הסחיטה הפוליטית שלהם ואת זה צריך להפסיק דת זה לא פוליטיקה אלא דרך חיים ואיש באמונתו יחיה אבל שיעשה זאת על חשבונו ולא על חשבוננו.

Back to top button