פוליטי / מדיני

משרד החינוך: אין ולא יהיו מוסדות חינוך חרדיים שפתוחים ומפלים בנות

הוועדה למעמד האישה בכנסת קיימה הבוקר (שלישי) דיון חירום שעסק בבחינת הפתיחה הלא חוקית תוך אפליה מגדרית, בין בנים לבנות במערכת החינוך החרדית.

ממלאת מקום מנהלת מינהל חינוך חרדי במשרד החינוך, רות אלמליח, אמרה: "מבחינתנו זה ברור: כולם שווים בפני החוק. לא היה ולא יהיה דבר כזה, לא היה דיון כזה. אין דבר כזה. בכל החינוך החרדי".

בתגובה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר: "ראינו בתקשורת מוסדות כאלה, אפילו ראש הממשלה התייחס לכך". אלמליח השיבה כי "היה מקרה של הורים קיצוניים שפתחו, ולא הרשויות. מיד עירבנו את המשטרה ועצרו את זה. מי שפורע חוק, יש משטרה והיא צריכה לטפל בו. משרד החינוך לא הוציא כל מתווה מפלה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד – תל"ם), אמר: "זו תשובה מוזרה בעיניי. הדיון הזה נובע כתוצאה מפניות של הורי ילדות במגזר החרדי. איך ייתכן שמשרד החינוך לא מכיר משהו כזה?". אלמליח השיבה: "אדרבא, הביאו אלינו מקרים כאלה ונטפל בהם מיד".

עו"ד ליאת בן מאיר שלום מהייעוץ המשפטי לממשלה הוסיפה: "פנינו למשרד החינוך ולמל"ל לברר האם אכן יש מתווה כזה, אך מהמענה שקיבלנו עולה שאין כל מתווה כזה. המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי, הבהיר בוועדת השרים שאין כעל דרך משפטית להצדיק מעשה כזה".

היו"ר פורר הבהיר: "ככל שייפתחו מוסדות חינוך בניגוד לחוק, יש לבדוק האם בנוסף לפתיחה הלא חוקית גם ההתנהלות עצמה בתוך המוסד אינה חוקית ומפלה, ונעשה שימוש בכיתות הבנות כדי לרווח את נוכחות הבנים".

ראש המרכז לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר אילן, פרופ' רות הלפרין-קדרי, אמרה: "זה לא משהו פנימי בחברה החרדית; מדינת ישראל בגלוי ובאופן בוטה, לכאורה נותנת ידה על אפליה בוטה וברורה, ואומרת: לבנים תינתן הגישה לחינוך ולבנות לא. זו הפרה בוטה של החוק לזכויות התלמיד ושל האמנה לזכויות הילד. אסור להפלות מטעמי מין וזהות מגדרית".

צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

Back to top button