פוליטי / מדיני

ועדת החוץ והביטחון: מצדיעים לנושאים בנטל המחזיקים את האלונקה

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, קיימה היום (שלישי) דיון הוקרה למערך המילואים, במסגרת יום ההוקרה למערך המילואים אשר צוין היום בכנסת, ביוזמתם של ח"כ אורנה ברביבאי וח"כ מתן כהנא, ראשי השדולה למען חיילות וחיילי צה"ל בסדר ובמילואים. הדיון היה בהשתתפות ראש אגף כח אדם בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז, קצין המילואים הראשי, תת אלוף ארי סינגר, ראש חטיבת תכנון ומנהל כח אדם, תת אלוף אמיר ודמני, יו"ר עמותת צו 8, דביר אינדיג, ויו"ר העמותה למען משרתי המילואים אבי סייג.

יו"ר הוועדה פתח את הדיון ואמר כי "זו ישיבת הצדעה למערך המילואים. בחברה הישראלית חיילי מילואים נשמעים אולי דבר מובן מאליו, אבל בראייה כלל עולמית הסיפור הישראלי של אזרח שמקדיש מזמנו, ולעתים את חייו, למען טובת והגנת הכלל, זהו מצב כמעט ייחודי. מצב זה נוצר בשל כורך המציאות של התעקשותנו לממש חלום של אלפיים שנים ולחדש ריבונות של העם היהודי כאן בארץ הזו. היה ברור לנו לאורך כל השנים שמימוש הזכות הטבעית וההיסטורית כרוך במחירים כבדים וחלק מהמחירים זה שירות המילואים. לכן הכנסת והוועדה בוחרות להקדיש יום הוקרה, לאותם אלה שנושאים בנטל ומחזיקים את האלונקה".

אבי סייג התבקש להציג סוגיות אשר מטרידות את מערך המילואים ובין השאר ציין את העובדה כי למרות שהקמתה מחויבת בחוק המילואים, זה שנתיים שממשלת ישראל לא הקימה את ועדת השרים לענייני מילואים. "הדבר חשוב במיוחד", הסביר סייג, "כי הקמתה גם מביאה להקמת ועדת מנכ"לים, אשר יכולה כל העת לסייע בפתרון סוגיית רבות הנוגעות לאנשי המילואים באופן מיידי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

Back to top button