פוליטי / מדיני

הסוף לתורים בדואר: הביטוח הלאומי ישיק כרטיס אלקטרוני לקצבאות

בצל משבר הקורונה והצורך של הציבור לשימוש דיגיטלי בשירותים הציבוריים דוגמת רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי, התכנסה (היום) ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח"כ עינב קאבלה, לדון בנושא ובפרט לאור החלטת הממשלה על האצת השירותים הדיגיטליים לאזרח.

בדיון הוועדה הן ראש רשות המיסים ומ"מ מנכ"ל משרד האוצר ערן יעקב והן מנכ"ל הביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, הסכימו כי יש לפעול להמשך שיפור השירותים הדיגיטליים לאזרח, ובשיתוף פעולה עם רשות התקשוב הממשלתי בראשות שחר ברכה שהשתתף אף הוא בדיון, לממש בהקדם מערכת הזדהות אחודה, על מנת להקל ולמנוע סרבול של הזדהויות שונות שנדרשים להם האזרחים בבואם לקבל שירותים דיגיטליים מהמדינה.. כמו"כ, ישופרו עוד העברות הנתונים בין המשרדים באופן שיחסוך לאזרח להעביר ולעדכן פרטים ומסמכים בכל אתר מחדש.

יו"ר הוועדה, ח"כ עינב קאבלה, אמרה: "אזרח שנכנס לקבל שירות באמצעי דיגיטלי רואה נגד עיניו את המדינה, הוא לא בהכרח יודע וגם לא נדרש לדעת לעשות אבחנה בין משרד ממשלתי כזה או אחר, בין גוף סטטוטורי לגוף ממשלתי וכיו"ב. אזרחים נדרשים לזכור מס' הזדהויות שונות כדי לקבל שירותים מהמדינה, ובהחלט עלולים ללכת לאיבוד בסבך הבירוקרטי, גם כשזה ברשת משום שכל מערכת דורשת הזדהות נפרדת, ולא מסונכרנת דיה. כמו כן באירועי החיים השונים שהאזרח מצוי בהם, קיימת חשיבות להעברת מידע בין הגורמים השונים, מבלי שהאזרח יהיה "מטורטר" בכל אתר וכל אירוע כדי להגיש את אותו מסמך ולספק את אותם נתונים שממילא קיימים במערכות הממשלתיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרה ח"כ קאבלה: "ניכר בדיון ומהפעילות שהוצגה בפנינו, שכל הגורמים פועלים לשירות מיטבי ויעיל עבור האזרחים, ובאמת רואים את האזרח במרכז. הגישה היא חיובית וקואופרטיבית ויש לברך על כך. מתוך הדברים שנאמרו אני חושבת שניתן לסמן כבשורה מהדיון הזה, את העובדה שנושא ההזדהות האחידה ושיפור העברת המידע בין המשרדי ממשלה הם בכיוון של התקדמות משמעותית למימוש ויישום. ובכך האזרחים יקבלו שירות יעיל יותר ומסורבל פחות.. כמובן שלצד זה יש לתת דגש כל העת על שמירה על אבטחת מידע ופרטיות האזרח".

צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button