חדשות הארץ

הפגנות ברחבי הארץ: זעם על רצח שתי נשים באותו יום!

אישה כבת 30 נמצאה מתה בדירתה בקריית חיים עם סימני אלימות על גופה. מותה נקבע במקום. את בעלה מצאו רץ עם סכין ברחובות. לאחר מספר שעות, בדירה בבאר שבע נמצאה אישה בת 67 ללא רוח חיים, לאחר שבעלה, על פי החשד רצח אותה במכות עם פטיש.

שתי נשים ביום אחד!

בתנועת "אני אשה" הדגישו כי "מגיפת האלימות המגדרית גובה מאיתנו קורבנות כבר שנים, ועכשיו בתקופת הקורונה הרציחות ומקרי האלימות מגיעים לשיא חדש. ידענו את זה, התרענו מפני זה, ואנחנו חוזרות ומוחות כבר שנים- איפה הממשלה? למה היא לא מתערבת בנושא? למה היא מפקירה אותנו למות?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מצב החירום התמידי הזה מכריח אותנו לפעול. בואו כולנו נהיה ערניים/ות יותר לנשים סביבנו. לא נפחד להתערב. נקשיב לתחושות הבטן שלנו ונציע עזרה מכל סוג שהיא. בואו נמשיך לזעוק ולהלחם למען תקציבים גבוהים יותר עבור ארגונים ומוסדות שמספקים מקלט, מענה ועזרה עבור נשים וילדות.ים שחוות אלימות ומרגישות לא בטוחות בביתן. בואו נלחם עבור הנשים והילדות שעוברות טרור נפשי כאשר מגישות תלונה על פגיעה מינית ועל אונס! בואו נלחם למען חינוך מיני נכון ובריא עבור ילדים/ות ובני/ות נוער ועבור לימודי מגדר כחלק מחינוך בסיסי.

בואו נהיה אמהות שמלמדות את הבנים שלנו להתמודד עם זעם ועם שליטה ביצרים. ונלמד אותם להיות בני הזוג שאנחנו מאחלות לעצמנו. בואו נמשיך להלחם למען שוויון מגדרי ונגד אלימות כלפי נשים."

הן הבהירו כי "זה לא יכול לקרות יותר. זה לא ייתכן שנשים נרצחות רק בגלל היותן נשים. זאת מלחמה של כולנו. שלכן ושלכם לא פחות!

הערב כאמור מתקיימות הפגנות ברחבי הארץ: בנהריה – הצומת הראשית (צומת הגעתון/ארנה), באר יעקב- קניון באר יעקב, רחוב שא נס 17, אשדוד – כיכר אילן רמון השפיץ, תל אביב- כיכר הבימה, ירושלים – גשר המיתרים, באר שבע – מרכז המורים, כרמיאל- בקניון החדש (הפירמידה), חדרה- בכיכר המשטרה, צומת פלוגות, קריית חיים- היום 18:00 כיכר צייזל, חולון- מתחם המדיטק, אורנית- בכניסה לתרבותא (היכל התרבות), נס ציונה- בצומת מול בנק הפועלים, פרדס חנה-כרכור – בצומת כרכור, נצרת – בצומת ביג נצרת, רחובות – מול המשטרה, קרית שמונה – בתחנת דלק בכניסה לעיר, בצומת של הביג, שוהם כיכר ספרא, ובחיפה – צומת מקסים.

מארגנות המחאה מתנועת אני אשה מוסרות עוד כי "תקציב של 250 מליון שקלים לתכנית הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים, לא עבר משנת 2017, על אף שהתכנית הזאת אושרה והכסף היה אמור לעבור כבר מזמן. חשוב להבין שזה עולה לנו בדם של נשים וזו אוזלת יד של הממשלה פשוט להתעלם מהנושא בצורה בוטה. בזמן שמעונות מתמלאים עד אפס מקום בנשים וילדיהן שחוות אלימות קשה בתוך בתיהן.

ועל אחת כמה וכמה בתקופה האחרונה, בה נכפה על כולנו להסתגר בחסות הקורונה, מגפת האלימות המגדרית עולה בעשרות אם לא מאות מונים ומספר הנרצחות עולה."

עוד הוסיפו: "נמשיך להפגין ולא נשתוק על שני רוצחי נשים ביום אחד. זאת תופעה שהפכה למכת מדינה ואין מענה וטיפול מטעם המדינה.

אנחנו קוראות למערכת האכיפה ולמערכת המשפט לייצר הרתעה ולדאוג לענישה ראויה שימנעו את הרצח הבא, את האונס הבא, ואת האלימות הקשה שחוות נשים על רקע מגדרי בלבד.

זו לא מחאה של נשים, זו מחאה חברתית בקנה מידה כלל ארצי שהמקום שלה בסדר העדיפויות חייב לעלות, אחרת עוד נשים ישלמו מחיר בחייהן.

אנחנו בעיצומה של מחאה נגד השלטון והמצב המדיני ואנחנו זועקות את קולם של אוכלוסיות רבות ושל מיעוטים רבים, אבל המחאה נגד אלימות כלפי נשים ולמען שוויון מגדרי לצערינו, נשארת בשוליים."

ירושלים. צילום: שירה נקר
ירושלים. צילום: שירה נקר
ירושלים. צילום: שירה נקר
ירושלים. צילום: שירה נקר
ירושלים. צילום: שירה נקר
הפגנה הערב בתל אביב
באר שבע, צילום ורד שפינר
באר שבע. צילום: ורד שפינר
נצרת. צילום: פידא נערה טבעוני
ראשל"צ. צילום: דנה אייזנר לביא
ראשל"צ. צילום: דנה אייזנר לביא
כיכר הבימה תל אביב. צילום: כרמל איתן
הפגנה הערב בחיפה
חדרה. צילום: ענבל יאשי
חדרה. צילום: ענבל יאשי
תל אביב. צילום: רעות נגר
צומת צמח עמק הירדן. צילום: מיכל רון
כרמיאל. צילום: כרמל מרקשייד
כרמיאל. צילום: כרמל מרקשייד
כרמיאל. צילום: כרמל מרקשייד

Back to top button