משפטי/פלילי

הוגש כתב אישום נגד חשוד נוסף בפרשת "תן גז"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יורם אליאב בפרשת "תן גז", בגין עבירות שונות של זיוף, מרמה והלבנת הון. מדובר בכתב אישום שני שהוגש בפרשה זו.

על פי כתב האישום, משנת 2016 פעל הנאשם ברשת עבריינית, יחד עם אמיר האפרתי (בעניינו הוגש כתב אישום לפני כשבועיים) ברשת עבריינית, שמטרתה להפיק רווח כספי לנאשם ולאחרים, וכן לחברות ועוסקים מורשים, באמצעות הוצאה והפצה של אלפי חשבוניות כוזבות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, וזאת במטרה להביא לכך שחברות שונות יתחמקו מתשלום מס שהן חייבות בו. החשבוניות הכוזבות שמשו את החברות ליצור מצג שווא בפני רשויות המס לפיו ביצעו עסקאות אמת עם החברות שניפקו כביכול את החשבוניות הכוזבות , בגינן התקבל שירות או תמורה, וכי שולמה בגינו תמורה.

במסגרת פעילותו ברשת העבריינית, קיבל הנאשם ישירות מהחברות "הזמנות" מוגדרות ומפורטות להנפקת חשבוניות כוזבות בהיקפים משתנים- הזמנות אלו כללו בקשה לסכום החשבונית. במקרים בהם החברות פעלו בענף הסולר ביקשו אלה כי החשבונית הכוזבת תציין גם כמות ליטרים של דלק או סולר מסוימת, הכול על מנת לסייע לאלה להתחמק מתשלום מס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקרים מסוימים, על מנת לחזק עוד יותר את מצג השווא של החברות מול רשויות המס ולסייע להן להתחמק מתשלום מס, פעלה הרשת העבריינית בה פעלו הנאשם, אפרתי ונוספים במתן "שירותים פיננסיים" שונים, שהוזמנו על ידי החברות בהתאם לצרכיהן ולפי דרישתן. שירותים אלו כללו בין היתר, ניכיון המחאות למזומן לאחר "גניבת חברות" ורישומן על שמות אנשי קש מטעם הנאשם, בעיקר מתחום האנרגיה, באמצעות מסמכים מזויפים שהוגשו לרשם החברות, וכן הקמת חברות קש, והכול במטרה להסוות את הצדדים האמתיים לעסקאות, פתיחה ושימוש בחשבונות בנק שונים וביצוע העברות כספיות שנועדו ליצר מראית עין של פעילות עסקית כשרה.

כתב האישום מייחס לנאשם במסגרת הרשת העבריינית מכירת חשבוניות בהיקף של 62,065,044 ש"ח לכל הפחות.

כחלק מ"השירותים הפיננסיים" שהעניק על בסיס חשבוניות אלו, העביר הנאשם כספי עסקה וכספי עמלה בגובה 5,762,309 ש"ח בכרטסות פיקטיביות אצל נותני שירותי מטבע (צ'יינג') ובחשבונות בנק פיקטיביים של ה"חברות הגנובות", וכן כספי עסקה וכספי עמלה בגובה של כ- 13,653,505 ש"ח בכרטסות ובחשבון הבנק של חברות הקש בבעלותו.

התיק נחקר על ידי ימ"ר ירושלים, חקירות מע"מ ומכס ירושלים ויחידת יהלום של רשות המיסים.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button