חדשות הארץ

השר אשכנזי בביקור בנהריה: יש לתת סמכויות לראשי הערים

שר החוץ, גבי אשכנזי, נפגש היום (יום חמישי) עם ראש עיריית נהריה, רונן מרלי ונציגי הנהלת העירייה. במפגש הוצגה בפני השר אשכנזי החבר בקבינט הקורונה, התוכנית העירונית להתמודדות עם הנגיף במהלך הגל הראשון והשני בנהריה. כזכור נהריה היתה בערב ראש השנה עיר אדומה ותוך 10 ימים הפכה לירוקה.

צילום: עיריית נהריה

ראש העיר מרלי הציג את ההתמודדות לאורך ציר הזמן עם משבר הקורונה כולל מענים בתחומי החינוך, הרווחה, המסחר, הבריאות ועוד. בנוסף, הוצגה תוכנית ההסברה העירונית הנותנת מענה רחב לכלל התושבים במגוון דרכי תקשורת. ראש העירייה הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה עם צה"ל והסיוע ההדוק לו זכתה וזוכה העיר מפיקוד העורף. האכיפה של מחלקת הפיקוח העירונית בשיתוף פיקוד העורף ומשטרת ישראל הוגברה בכל רחבי העיר ונמשכת פעילות המערך האפידמיולוגי העירוני, שהוקם במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה. לאורך כל התהליך מבוצעת למידה והפקת לקחים לשיפור מנגנון קטיעת מעגלי ההדבקה בעיר.

צילום: עיריית נהריה

שר החוץ, גבי אשכנזי, אמר: ״אני מתרשם מגילוי המנהיגות ומהתוכנית שמוביל ראש העיר בנהריה יחד עם הצוותים העירוניים המקצועיים וסייעה לשיפור משמעותי בנתוני התחלואה בנהריה. יש לתת סמכויות לראשי הערים, הם יודעים מה הצרכים של התושבים ויודעים לדבר איתם ישירות ובכל השפות. הממשלה צריכה להעמיד את התקצוב הנדרש כדי לתמוך ברשויות ולאפשר לגעת בכל תושב ותושב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, הוסיף: ״אני גאה בתושבי נהריה שמגלים אחריות אישית ושומרים על הכללים. אנחנו לא שאננים ומבינים שאירוע חריג אחד עלול להוביל להדבקה המונית שתחזיר אותנו אחורה. אני מודה לשר אשכנזי החבר בקבינט הקורונה על התמיכה בחיזוק השלטון המקומי ואין ספק, כי התוכנית העירונית למשבר הקורונה כפי שאנו מובילים, הביאה אותנו לתוצאה הרצויה. חשוב להבין שהקורונה לצערנו עדיין כאן ובכדי שנחזור לשגרה מלאה בעיר לטווח ארוך, המאמץ המשותף חייב להימשך".

Back to top button