משפטי/פלילי

בג"צ הכריע: בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל ייהרס

בג"צ דחה היום (ראשון) את עתירת המחבל שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל, והתיר לצה"ל להרוס את בית המחבל. ההחלטה התקבלה ברוב דעות, כאשר השופט מני מזוז מתנגד להריסה. את העתירה הגיש המחבל ומשפחתו בתמיכתם וייצוגם של ארגון "המוקד להגנת הפרט".

את עיקר פסק הדין כתב השופט נעם סולברג, שקיבל את תמיכתה של השופטת יעל וילנר, וכאמור התקבל ברוב דעות. באשר לטענת העותרים כי ההריסה נוגדת אמנות בינלאומיות כתב השופט סולברג בפסק הדין כי "איננו יכולים אפוא לפרש את האמנות הבינלאומיות שקיבלה על עצמה מדינת ישראל במנותק מן ההיבט המסוים של המלחמה בטרור, שאותו אנו חווים, לדאבון הלב, דבר יום ביומו; חפצי-חיים אנחנו, ולא נמות על קידוש אמנת ז'נבה. גלוי וידוע, כי מדינת ישראל מתמודדת עם מלאכי-חבלה חורשי-רע, שהוגי האמנות לא חזו כלל בעיני-רוחם בעת שעיצבו וגיבשו את הוראותיהן."

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את משפחת אוחיון מסר: "אנו מברכים על הפסק ומאמינים שפעולות הרתעה נחושות מביאות להצלת חיים ומונעות קורבנות ישראלים רבים. מצער מאוד ואף מקומם לראות שבבית המשפט הישראלי יושבים גם שופטים שבענייהם ערך חיי ישראלים וחיילי צהל פחות מכל ערך אחר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משרד המשפטים
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button