חדשות הארץ

שריפת חורש נרחבת סמוך לקריית ענבים

שבעה צוותי כיבוי והצלה מתחנה אזורית בית שמש בסיוע של צוותים נוספים מתחנות ירושלים וכן רביעיית מטוסים של טייסת הכבאות "אלעד" פועלים כעת (שני) בשריפת יער וחורש טבעי שמתפתחת במהירות במספר מוקדים בחסות הרוחות והיובש סמוך ליישוב קריית ענבים.

בשלב זה האש מתקדמת לכיוון היישוב ולפיכך, בוצע פינוי של כ-50 תלמידים מבית הספר בפאתי היישוב. לוחמי האש פועלים על מנת לבלום את התפשטות האש, ולמנוע פגיעה בחורש ובישובים הסמוכים.

24 צוותי כיבוי עם 93 לוחמי אש פועלים כעת בשריפה במספר גזרות לחימה. לוחמי האש בשטח פועלים בהגנה על הישובים, תוך כדי מאבק עיקש בלהבות וזאת בכדי למנוע פגיעה בנפש ורכוש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהאוויר מסייעים ללוחמי האש 6 מטוסי כיבוי מטייסת הכבאות "אלעד" וכן מסוק משטרתי הנותן תמונת מצב לכוחות בשטח. בשלב זה השריפה עדיין מתקדמת ללא שליטה.

מדיווח של לוחמי האש בשטח עולה,כי הצוותים הצליחו לבלום את הלהבות בחזית הדרומית של השריפה, אולם כעת חזית האש מתקדמת צפונה אל עבר הישובים מעלה החמישה ואבו-גוש.

בשלב זה, צוותי הכיבוי הרבים, יוצרים קו הגנה דינמי במפנה הדרומי של הישוב מעלה החמישה אל מול הלהבות, בכדי למנוע מהאש לדלג אל עבר הישובים והיער הסמוך.

טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים, אמר: "החל משעות הבוקר המאוחרות, נאבקים לוחמי האש מתחנת בית שמש וכוחות כיבוי נוספים מהמחוז וממחוזות סמוכים, בשריפה גדולה המתקדמת במהירות בחסות הרוחות והיובש השוררים במקום"

עוד אמר טפסר טויטו: "לוחמי האש עושים כל מאמץ כדי להגן על התושבים ועל רכושם, תוך כדי סיכון עצמי במאבק בלהבות ובעשן הכבד. אנחנו פונים ומבקשים מהציבור, הישמעו להוראות כבאות והצלה לישראל ואל תדליקו אש בשטחים פתוחים"

בשל הסמיכות לצירי תנועה ולישוב, המשטרה חוסמת לתנועה את דרכי הגישה למקום וקוראת לציבור להימנע מהגעה לאזור.

צילום: יחידת הכיבוי האווירי-כבאות והצלה לישראל

Back to top button