תנועה ותחבורה

הסכם קיבוצי חדש בין ההסתדרות למטרופולין

איגוד עובדי התחבורה בראשות היו"ר אבי אדרי, מנכ"ל מטרופולין רן מרום וועד עובדי החברה חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד המסדיר את תנאי העסקתם של נהגי החברה הנחשבים "מרוחקים". מדובר בעובדים אשר מרחק הנסיעה מביתם לחניון אליו אמורים להתייצב עולה על 80 ק"מ.

ההסכם, שתוקפו עד סוף חודש יולי 2023, נחתם נוכח משבר הקורונה והשינויים עמם מתמודדת חברת מטרופולין, והוא מביא לשיפור תנאי העבודה וההעסקה של נהגי החברה.

בין עיקרי ההסכם: עבור עבודה במוצאי שבת ישולם תשלום אשר לא יפחת מחמש שעות עבודה. נהג מרוחק אשר הגיע לעבודה ועבד את כל הימים באמצע השבוע (א'-ה') ובנוסף עבד לפחות שני ימי שישי או מוצ"ש במהלך אותו החודש, יקבל שכר עידוד עבור כל יום עבודה. נהג מרוחק אשר החסיר עד יומיים עבודה באמצע השבוע ובנוסף עבד לפחות שני ימי שישי או מוצ"ש במהלך החודש, יקבל תשלום פרמיה יומית מוגדלת בגין התייצבות לעבודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נהג מרוחק אשר החסיר מעל יומיים עבודה באמצע השבוע או לא ביצע עבודה ביום שישי או מוצ"ש, יקבל תשלום פרמיה יומית מוגדלת עבור עבודתו בימי חול.

נהג אשר עבד בימי שישי/מוצ"ש/ערב חג/מוצאי חג, יקבל שכר עידוד עבור עבודתו בימים אלו. בנוסף, נהג אשר יעבוד 16 פיצולים של מעל שעתיים יקבל שכר עידוד עבור כל יום עבודה בפיצול.

המו"מ להסכם לווה מטעם ההסתדרות על ידי יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנהל חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא, יו"ר ארצי ועד הנהגים אסדי ויאסם, מזכיר הוועד חיים קמחי ועו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי. מטעם הנהלת מטרופולין לווה ההסכם על ידי המנכ"ל רן מרום, סמנכ"לית משאבי אנוש פזית עינב ועו"ד יפעת ארינובסקי-לוין ממשרד עו"ד יונתן פסי.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר: "בימי הקורונה חלה על כולנו חובה להתאים את תנאי העבודה למצב החדש. מדובר בהסכם מצוין לעובדים ולחברה. נמשיך לאזן בין המציאות החדשה לבין שמירה על זכויות העובדים".

מהנהלת מטרופולין נמסר: "אנו מברכים וגאים בהסכם שנחתם בין הצדדים, ושמחים כי פעם נוספת בא לידי ביטוי שיתוף פעולה פורה ואפקטיבי עם ההסתדרות. מאז ומתמיד ראתה מטרופולין חשיבות עליונה בקידום מעמדו של הנהג, ופעלה לטובת שיפור תנאיו, מתוך תפיסה מרכזית כי נהגי החברה הם נכס חשוב ויקר וכך נפעל גם בעתיד".

אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button