מבזקים

עד למציאת פתרון: לא יאושרו תקנות חוק השירות הלאומי

בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת דרשו ח"כ משה אבוטבול ומנכ"ל ארגון בצלמו לא לאשר את תקנות שירות הלאומי עד למציאת פתרון למאות משרתי השירות הלאומי החרדים שהוצאו לחל"ת.

בחצי שנה האחרונה נפלו בין הכסאות מאות חרדים המשרתים שירות לאומי אזרחי. החרדים, שבד בבד עובדים הוצאו לחל"ת ממקום עבודתם, אולם אינם מקבלים דמי ביטוח לאומי מפני היותם משרתים בשירות הלאומי. הנושא הכאוב עלה בכנסת מספר פעמים אולם טרם נמצא פתרון.

הבוקר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת הגיעו נציגי השירות הלאומי וביקשו מהוועדה לאשר מספר תקנות בהקשרן לשירות הלאומי, אולם ללא פתרון לאותם חרדים המשרתים שירות לאומי ואינם זכאים לדמי אבטלה. וכן ללא פיתרון לנערים בסיכון העושים שירות לאומי ולנערים עם מוגבלות העושים שירות. במהלך הדיון תקף ח"כ משה אבוטבול את ראשי השירות הלאומי וטען שהיה עליהם להילחם ולא לוותר עד למציאת פיתרון לאותם מאות חרדים משרתים. גם יו"ר הוועדה חיים כץ תקף וטען שהיה עליהם לבוא לועדה עם תקנות מסדירות את מצוקת בני השירות החרדי. שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו ציין בדיון כי המדובר באנשים השקופים ובעוד כל המגזרים האחרים קיבלו מענקים ופתרונות בני השירות החרדי לא קיבלו שום פתרון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה נעל את הדיון ללא אישור התקנות ודרש מנציגי השירות להגיע מוכנים לוועדה עם פתרונות לכלל הבעיות.

Back to top button