חדשות הארץ

אוח עיטי שעבר התעללות קשה חולץ מגג בית בכפר קאסם

אור מילשטיין, פקח רשות הטבע והגנים קיבל דיווח אמש (שני) על אוח עיטי שנמצא על גג בית בכפר קאסם. הפקח בסיוע שוטר הגיעו אמש אל המקום וראו כי מדובר באוח עיטי שתפרו לו את העיניים.

אור יצר קשר עם שוטר מתחנת כפר קאסם, יחד הם נכנסו לכפר, איתרו את האוח הפצוע והעבירו אותו לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי להמשך טיפול.

האוח העיטי הוא מין אוח שתפוצתו העיקרית היא באירופה ובאסיה והוא דורס הלילה הגדול ביותר בישראל. כמו מרבית העופות הדורסים הגורמים המאיימים על אוכלוסייתו הם התחשמלויות, הרעלות, ציד וחמיסת קינים, הרס ושינוי בתי הגידול. מזונו של האוח מגוון ואינו בוחל כמעט בשום טרף. בין היתר הוא צד ארנבים, צבים, עופות קטנים וקיפודים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברשות הטבע והגנים קוראים לציבור לדווח להם באמצעות מוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639* על כל חיית בר שנמצאת פצועה או שרויה במצוקה על מנת שניתן יהיה לסייע לה. במסגרת זאת רשות הטבע והגנים מפעילה יחד מערך מתנדבים ארצי את החי-בולנס, המסייע בהעברת חיות בר פצועות לבית החולים לחיות בר ומשם אחרי טיפול ושיקום חזרה לשחרור לטבע.

אור מילשטיין פקח רשות הטבע והגנים, אמר: ״ אני מודה לאזרח שדיווח לנו על האוח שעבר התעללות קשה. אני מקווה שנצליח לטפל באוח ולהשיבו לטבע בהקדם״.

צילום: אור מילשטיין, רשות הטבע והגנים

תגובה אחת

Back to top button