פוליטי / מדיני

שרת הקליטה: 16,000 עולים חדשים נקלטו מחודש ינואר

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד לציון יום העלייה. יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בפתח הדיון כי "מדינת ישראל ידעה לעודד עלייה ולקלוט עלייה בימים טובים וקשים כאחד. גלי העלייה הגדולים ביותר הגיעו דווקא בתקופות קשות. בימים של קשיים כלכליים, בימים שבהם המדינה נאבקה על עצם קיומה."

עוד הוסיף לוין והתייחס לתקופה הנוכחית: "יום העלייה שאנו מציינים היום מקבל על רקע זה חשיבות מיוחדת. אנו ניצבים בפני הזדמנות היסטורית נוספת. להביא לישראל ולקלוט בה מספר גדול מאוד של עולים. יש האומדים זאת אף בכרבע מיליון איש ואישה. כפי שהיה בעבר, כך גם הפעם: אסור לנו לתת לצורכי השעה הפנימיים ולקשיים האמיתיים שאנו מתמודדים איתם כתוצאה מנזקי נגיף הקורונה, לעצור מבעדנו מלממש הזדמנות היסטורית זו. זוהי חובתנו אבל זו גם זכות והזדמנות שאסור לתת לה לחמוק מבין ידינו."

יו"ר ועדת הקליטה והעלייה ח"כ דוד ביטן אמר: "אני רואה חשיבות רבה בציון יום העלייה בעיקר למען הדורות הבאים, שיידעו את סיפור הקמתה, שגשוגה והצלחתה של מדינת ישראל בזכות העולים החדשים שהגיעו אליה מארבעת כנפי תבל. מדינת ישראל נבנתה על-ידי עולים שהגיעו לארץ בטרם הקמתה ולאחר כינונה. מפעל העלייה הוביל לבניית החברה הישראלית המגוונת ורבת התרבויות. בניית חברה רב-תרבותית מבוססת על היכרות עם קבוצות האוכלוסייה המרכיבות אותה. ב-2021 תהיה עלייה מאוד גדולה. והממשלה צריכה להתארגן גם תקציבית וגם ארגונית. כמו כן, אני חייב לציין מעל במה זו את יהדות התפוצות שהיא נכס אסטרטגי כלכלי, פוליטי, דיפלומטי ובטחוני לקיומה וחיזוקה של מדינת ישראל. הקשר עם יהדות התפוצות הוא חיוני וחשוב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת הקליטה פנינה תמנו שתה אמרה בשם הממשלה כי "למעלה מ-3 מיליון עולים הגיעו לישראל מאז קומה, עולים שמעטרים את ארצנו בקשת מגוונת של תרבויות, חיבורים ומפגש בין אחים, כפי שלא נצפה באף מדינה אחרת. עולים שתורמים לצמיחה הלאומית, הכלכלית והחברתית, בכלל המערכות – בצבא, ברפואה בהייטק, בתרבות, במדע ובחינוך, ובישוב הארץ. כשרת העלייה והקליטה אני שמחה לבשר כי בשנת 2019 נהנינו מצמיחה חסרת תקדים בנתוני העלייה ונקבע שיא של עשור – 35,000 עולים חדשים שהגיעו ב-2019.

השרה התייחסה להמשך העלייה במהלך משבר הקורונה: "אני שמחה גם לעדכן שהשנה, על אף הקשיים הגדולים שהביאה עימה הקורונה ומדיניות השמיים הסגורים במדינות אחרות, בארץ המשכנו עם העלייה, ואף פעם לא סגרנו את השמיים. אבל עדיין הצלחנו, ויש לנו זכות שעלו 16,000 עולים חדשים שנקלטו מחודש ינואר, ובסך הכול כמובן בשנתיים האחרונות 50,000 עולים. ובעזרת השם אנחנו רואים גם את הגידול, ואנחנו מצפים לעלייה מסיבית ואנחנו צריכים להיערך בהתאם."

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button