חדשות הארץ

לציון יום העלייה בכנסת: עולים סיפרו על ההצלחה ועל הקשיים

וועדת העליה והקליטה המשיכה היום (שלישי) בציון "יום העלייה" ושמעה סיפורי הצלחה של עולים, לצד התמודדות עם קשיי העלייה וההשתלבות בחברה הישראלית, עם אתגרי הקליטה. יו"ר ועדת-המשנה, טלי פלוסקוב (הליכוד) אמרה כי "הצלחת העליה היא הצלחת המדינה כולה, תודתינו נתונה למשרד הקליטה, לסוכנות היהודית ולעמותות הקליטה וארגוני העולים. שאיפתנו שכל עולה יהיה גאה להיות יהודי בארץ ישראל, ובמדינת ישראל. אחרי עצם העליה – חשובה לא-פחות קליטת העולים בארץ".

אנדריי קוז'ינוב (יש עתיד-תל"ם) ציין כי "למרות שמדובר ביום חגיגי, מדינת ישראל צריכה להחליט לגבי הכרה בתארים האקדמאיים של העולים, ובעיקר לגבי הלימודים הנעשים בהתכתבות ובזום."

בישיבה השתתפו עולים מחבר העמים, צרפת, ארגנטינה, שהודו ושיבחו את פעילות משרד הקליטה והסוכנות היהודית לקליטתם בישראל. הם ציינו במיוחד את תמיכת משרד הקליטה באמנים, ואת התמיכה באקדמאים. בישיבה אף השתתף אלכס אוורבוך, האלוף האולימפי בקפיצה במוט, שסיפר על השתלבותו בארץ, והדגיש את חשיבות חינוך הדור הצעיר לספורט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אירנה ברנוב, עולה מחבר העמים, הדגישה את החשיבות בהשתלבות העולים בחברה הישראלית עוד בארץ מוצאם – ע"י לימוד השפה העברית, מורשת ישראל והיסטוריה של העם היהודי. לדבריה, "על ידי עבודה בחריצות, התמדה ורצינות ניתן להגיע להישגים מקצועיים, חברתיים וכלכליים." ד"ר גרש פישמן, עולה מחבר העמים, חבר מועצת עיריית נתניה ופעיל בקליטת עולים, סיפר על התחלת החיים בעבודות שחורות – ומשם לרכישת תואר אקדמי והשפעה פוליטית.

אנטון דמיטרייב ויוליה בלייב, מוסיקאים-עולים, ניגנו ושרו בדיון, ושיבחו את התרבות הישראלית, הנובעת משילוב עם השורשים היהודיים ורב-הגוניות התרבותית, וקראו לחבר בין תרבויות העולים השונות, וציינו את עזרתה של הקרן הסיוע לאמנים-עולים.
פאבל אליעזרוב, יו"ר התאחדות עולי קווקז, ציין את התרומה הייחודית של כל עליה לעיצוב החברה הישראלית, אך את הקושי של עולים, שהם אוכלוסייה חלשה מעצם טבעה, המגיעים בעיקר לפריפריה, שהוא מקום חלש מעצם מיקומו.
ד"ר ארי שרובסקי, רופא מארגנטינה, סיפר על פעילותו בקרב רופאים יהודים בארץ מוצאו, ועידודו אותם לעלות אף הם לארץ – ולא להגר לגולה אחרת.

ד"ר שרה גיבראט, עולה מצרפת חוקרת במשרד הביטחון, ציינה את החשיבות למענה לילדי העולות-החדשות, המעוניינות להתקדם באקדמיה, ולפתח תכניות מיוחדות לנשים-אקדמאיות.

Back to top button