מבזקים

שלמה שרף על שחקן מכבי פ"ת: "שילך לאכול בננות"

פרשן הכדורגל של ערוץ הספורט, שלמה שרף, עורר היום (שבת) סערה לאחר שהתבטא באופן חריף במהלך שידור המשחק של מכבי פתח תקווה מול הפועל חיפה.

שרף אמר על שחקן מכבי פתח תקווה כי הוא "אגואיסט, הייתי שולח אותו הביתה". כשהשדר יונתן כהן ציין כי השחקן מפנמה שרף הגיב "פנמה, שילך לאכול בננות".

שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב לדברים: "מול תופעות של גזענות יש לעמוד בצורה ברורה. אמירתו של שלמה שרף אינה ראויה ואין לה מקום בספורט הישראלי ובחברה בכלל. נכון נהגו בספורט 5 כאשר החליטו להשעות את שרף. ביחד נשמור על הספורט כמקום שיש בו מקום לכל אחד ואחת בלי הבדל דת, גזע ומין."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההתאחדות לכדורגל גינתה בחריפות את הדברים: "ההתאחדות לכדורגל מביעה שאט נפש מההתבטאות של שלמה שרף, פרשן ערוץ הספורט ומאמן נבחרת ישראל בעבר, כלפי שחקנה הפנמי של מכבי פ״ת אבידל ארויו. השנה היא 2020 וחמור במיוחד שיש מי שמרשה לעצמו לחטוא באמירה כה פוגענית, מעליבה ומבישה. הניחוח המבאיש שעולה מהאמירה של שרף מחייב ענישה מחמירה והוקעה ציבורית."

מטעם מנהלת הליגה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את ההתבטאות המכוערת והגזענית של שלמה שרף ולא נעבור עליה בשתיקה. נפעל מול הזכיין למיצוי הליך משמעתי משמעותי כנגדו. לא נאפשר לאף אדם לפגוע בשחקנים על בסיס דת, גזע או מוצא."

מכבי פתח תקווה הודיעה כי לא תאפשר לשלמה שרף להכנס למשחקי הקבוצה: "לאחר התבטאות זאת לא נאפשר לאדון שלמה שרף להכנס למשחקי הבית של מכבי פת, אנו נפנה לספורט 5 על מנת להודיע להם על כך וכן אנו צפויים לתבוע את שלמה שרף עקב לשון הרע וגזענות על ההתבטאות האומללה הזו."

Back to top button