חדשות הארץ

חוזרים לכיכר: העצרת המרכזית לזכרו של יצחק רבין

ראש האופוזיציה יאיר לפיד וראש עיריית ת"א רון חולדאי ינאמו בעצרת המרכזית לזכרו של יצחק רבין בכיכר, אשר תתקיים בתאריך הרצח עצמו, ביום רביעי ה-4 בנובמבר בשעה 19:00. את העצרת, תנחה השחקנית והמנחה רננה רז ויופיעו הזמרים אביב גפן, מירי מסיקה, מירי אלוני ומיטל טרבלסי. לראשונה, תושמע ברחבת הכיכר צפירה בת דקה לזכרו של ראש הממשלה המנוח.

העצרת תתקיים תחת הכותרת "ישראל חוזרת לכיכר". בדף הפייסבוק שנפתח לעצרת נכתב כי "בדיוק 25 שנה אחרי אותו יום ארור, אנחנו חוזרים לכיכר. בעיצומם של ימים נוראים, בתוך חוסר ודאות כלכלי וחברתי, כשהדמוקרטיה שלנו בתוך מאבק שמאיים להידרדר למלחמת אחים, אסור לנו לשכוח את היום האפל ביותר בתולדות מדינת ישראל, כשבן עוולה מתועב רצח את ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין". במרכז העצרת תערך הקרנה מיוחדת של סרטו של ירון זילברמן "ימים נוראים" המתאר את מסע השנאה שהוביל לרצח.

יותם יעקבא, ממארגני האירוע אמר כי "זאת האחריות שלנו האנשים שהמדינה יקרה להם, שדרכו של רבין יקרה להם, שיודעים שהשלום – צוואתו וממשיכים להיאבק על דמותה של ישראל, זאת האחריות שלנו לדאוג שב-4 בנובמבר, רבע מאה אחרי, הכיכר תהיה מלאה. לראשונה אנחנו מקיימים את העצרת המרכזית – לא במוצאי שבת, אלא בתאריך ה- 4 בנובמבר. 25 שנים בדיוק מיום הרצח, במקום בו ראש הממשלה נרצח. לא ניתן ל- 4 בנובמבר להימחק מדפי ההיסטוריה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממארגני האירוע נמסר כי "בצל אירועי הקורונה, אנו מבקשים לחדד כי גם העצרת וגם הקרנת הסרט בכיכר יערכו בכפוף להנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם משטרת ישראל."

צילום: יעקב סער

Back to top button