בריאות

מרכז שיקום לב נפתח במרכז הרפואי פדה-פוריה בטבריה

המרכז לשיקום מחלות לב וכלי דם במרכז הרפואי פדה-פוריה שנפתח לפני מספר שבועות, ייתן מענה חיוני וחשוב לתושבי האזור. מרכז שיקום הלב נותן מענה רב תחומי למטופלים אחרי אירוע לב, צנתור לב התערבותי, ניתוח לב (מעקפים, מסתמים, וכדומה), השתלת קוצב, ולמטופלים עם אי-ספיקת לב.

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

תכנית השיקום מופעלת על ידי צוות רב מקצועי, בהובלת ד"ר רון גולן, רופא ספורט ופיזיולוג מאמץ. לצדו קרדיולוג בכיר ומנהל רפואי, ד"ר ודיע כנעאני, אחות טיפול נמרץ, הנאדי סעדי, צוות אימון בעל ניסיון באימון גופני משקם, דיאטנית שמתמחה באיזון דיאטטי לחולי לב, ועו"ס שדואגת לטיפול וליווי פסיכוסוציאלי. ד"ר גולן מסביר, "השירות שלנו מסייע לחולה לב לחזור לתפקוד גופני, נפשי וחברתי מיטביים, בבית ובקהילה. התוכנית היא אישית וקבוצתית ומסייעת להחלמה וחיזוק הביטחון העצמי של המטופל ומשפחתו. אנחנו למעשה מעצימים את המטופל בעזרת מגוון כלים לשליטה וניהול של מחלתו".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

סיגלית חמוואי, בת 52 מטבריה, עברה בפברואר ניתוח מעקפים ביחידה לניתוחי לב שבמערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה. כשהשתחררה מאשפוז היא נאלצה לנסוע לשיקום במרכז הארץ, "הייתי בשיקום בשיבא ואז החלה הקורונה ונאלצתי להישאר בבית. כששמעתי שפתחו שיקום לב כאן בפוריה, שמחתי שנמצא לנו פתרון קרוב לבית! באתי לכאן וממש הוקסמתי. יש פה צוות שלם שדואג לי. אני מרגישה ביטחון שאני כל הזמן תחת השגחה צמודה…אחרי הניתוח עברתי תקופה קשה, שקעתי מאד בעצמי.. כאן אני מרגישה שיש מי שקשוב לי ויודע לתת לי תשובות. בחודשיים שאני פה התקדמתי מאד ,אני עכשיו מסוגלת לעשות פעולות שלא יכולתי לעשות … הפתעתי את עצמי ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ההשתתפות בתוכנית השיקום היא לתקופה של שלושה חודשים ונמצאת במסגרת סל הבריאות. בעלי ביטוח משלים יכולים להמשיך את התוכנית עד לתקופה של שנה. מרכז השיקום הממוקם סמוך למחלקה הקרדיולוגית, פעיל בין השעות 16:00 – 8:00, בשלב זה המרכז פעיל יומיים בשבוע ובהמשך תורחב הפעילות לשאר ימות השבוע.

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר גולן מדגיש את משמעות השיקום ככלי לחזרה לשגרת חיים ואיכות חיים, "חולה שעבר אירוע לב או ניתוח לב, האירוע הזה מחולל שינוי דרמתי במהלך חייו ונלווים לו תוצאות שמשליכות על יכולתו לתפקד בבית, בעבודה ובקהילה. תהליך ההחלמה מלווה בחששות, פחד ממוות, מחוסר שליטה, אי ידיעה מה מותר לי לעשות? באיזה סיכון אני נמצא? אנחנו יודעים לטפל במכלול הזה. הליווי שאנחנו מציעים כאן בשיקום לב, מסייע לו לצעוד על קרקע יציבה ולבנות את עצמו מחדש. וכך, אנחנו מחזירים לו את השליטה שלו בחייו".

Back to top button