משפטי/פלילי

מ"מ המפכ"ל: רק שינוי שורשי עמוק מתוך החברה הערבית יוביל לשינוי

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן קיים לפני זמן קצר (ראשון) הערכת מצב מיוחדת עם מפקדי המחוזות והאגפים של המשטרה. הערכת המצב התקיימה בצל רצף אירועי האלימות החמורה שהיו בימים האחרונים ביישובי המגזר הערבי, ובנושא המשך היערכות ופעילות המשטרה בנושא זה.

במהלך הערכת המצב הנחה מ"מ המפכ"ל את מפקדי המחוזות להמשיך ולהשקיע מאמצים ומשאבים רבים וממוקדים למאבק בפשיעה החמורה ביישובי החברה הערבית, בדגש על פעילות מניעה ואכיפה נחושה.

מ"מ המפכ"ל אמר: ״המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות ורצח ביסודיות ובמקצועיות ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן, תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ואנו נמשיך לפעול להעמיד לדין את כל העבריינים המעורבים במעשי רצח ואלימות באשר הם. מרבית האירועים הללו מתרחשים על רקע סכסוכים פנימיים הגולשים לאלימות. המשטרה פועלת בנחישות לאורך כל ימות השנה נגד סחר ושימוש באמל"ח, בכל זמן ובכל מקום, ומדי יום נתפסים נשקים ואמצעי לחימה בפעילות משטרתית יזומה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר מ"מ המפכ"ל: ״בשנים האחרונות המשטרה אמנם תגברה משמעותית את כוחות השיטור ביישובי החברה הערבית, אולם ברור לכל שהאכיפה איננה הדרך היחידה למיגור תופעות חברתיות פסולות. רק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית בישראל, בשיתוף הפעולה עם המשטרה, בהוקעת נורמות פסולות ובפעולות אקטיביות של ההנהגה יובילו לשינוי המיוחל״.

ניצב מוטי כהן. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button