חדשות הארץ

יו"ר ההסתדרות: להפסיק העברת קצבה בכסף עבור טיפול בקשישים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, קרא היום (שני) למוסד לביטוח לאומי להפסיק העברת קצבה בכסף עבור טיפול בקשישים זכאי חוק הסיעוד, מחשש לקריסת ענף הטיפול הסיעודי ופיטורי עשרות אלפי עובדות מקצועיות. מזה כשנתיים, מקבלי קצבת סיעוד יכולים לקבל חלק מהקצבה או את כולה בכסף במקום שירותי הסיעוד, כך שבני המשפחות שלהם יטפלו בהם ולא עובדים מקצועיים בעלי ניסיון והכשרה מקצועית.

יו"ר ההסתדרות אמר לקראת דיון שייערך מחר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בנושא זה: "בשעה קשה זו שבה שרוי המשק הישראלי, עם מאות אלפי מפוטרים ועסקים שקורסים – יש לחזק את עובדות הטיפול הסיעודי ואת ענף הטיפול הסיעודי, ולא לפגוע בהם. לא ניתן לפגוע באוכלוסיית עובדות הטיפול הסיעודי, אשר עושות עבודתן במקצועיות ובמסירות. אני קורא למוסד לביטוח לאומי לחזור בו מההחלטה להעביר ישירות את הקצבה למקבלי קצבת הסיעוד, על חשבון עובדות הטיפול הסיעודי, אשר עשרות אלפים מהן עלולות להישאר ללא פרנסה".

מחר צפוי להתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, דיון שיזמו יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ, בשיתוף עם ח"כ טלי פלוסקוב, בנושא תנאי העסקתן של עובדות הטיפול הסיעודי. בדיון ישתתפו נציגי משרד העבודה והרווחה, המוסד לביטוח לאומי, ההסתדרות – שהינה האיגוד המקצועי שמייצג את עובדות הטיפול הסיעודי – וגורמים רלוונטיים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהסתדרות, אשר מייצגת כ-80 אלף עובדות ועובדי טיפול סיעודי בהליך של משא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ענפי – חוששים שהמשך והרחבת הליך הקצבה בכסף, יביאו לפיטוריהן של עשרות אלפי עובדות מקצועיות ולקריסת ענף הטיפול הסיעודי. זאת, תוך פגיעה בטיפול המקצועי של עשרות אלפי קשישים.

עוד אומרים בהסתדרות, כי ישנם קשישים שלא מקבלים טיפול ראוי ומקצועי, מכיוון שבן המשפחה אינו מוסמך לטפל בחולים סיעודיים.

יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי, מסר: "עשרות אלפי עובדות עלולות לאבד את מקור פרנסתן ואלפי מטופלים לא יקבלו את הטיפול ההולם והמקצועי לו הם זכאים. המשמעות של המשך והרחבת הגמלה הכספית היא חיסול ענף הטיפול הסיעודי בארץ".

צילום: freepik

10 תגובות

  1. ארנון בן דוד חושף את הפרצוף השחור והרע של רודף טייקונים ושונא קשישים. ההצעה שלו באה להעמיק את השחיתות ורדיפת הבצע של לשכות הסיעוד והתאגידים למיניהם. מקווה שיסלקו אותו מהתפקיד, אין מקום לאנשים כמוהו בשום תפקיד, וכך גם אין מקום להסתדרות השמנה, שמחלקת שכר גבוה והטבות בלתי נסבלות לעובדיה. "לך" ארנון בן דוד הרשע!

  2. לצערי לא באמת יש מטפלים שבאים לעבוד מכול הלב אנחנו נהלצים לשלם מכספנו לעובדים בפרטי

  3. יש להעביר את קצבת הסיעוד לקשיש שהוא יבחר את המטפל המקצועי… וישלם לו כמה שהוא שווה, ככה גם הקשישים וגם העובדים ירוויחו. הקשיש באמת יטופל כמו שהוא רוצה וצריך והמטפל יקבל שכר הוגן ולא יצטרך ל רוץ לשלושה קשישים ביום.

  4. מסכנות המטפלות????? מסכנים הקשישים שיום יום מאות מטפלות בחסות החברות רומסות את כבוד הקשישים ועושות גזל על חשבון המדינה, קשיש שזכאי ל4 שעות סיעוד המטפלות לא טורחות לממש ובורחות לעיסוקיהן, מה חשבתם מה? כל מי שעושה גזל ועוול הקב"ה רואה הכול ובכל עת וזמן כל מי שפוגע סופו להיפגע.
    יישר כוח על הביטוח הלאומי והחלטותיו

  5. אתם מתכוונים שלעובדים הזרים לא תהיה עבודה… כי הם היחידים שמטפלים בקשישים. וכןןןןןןןןןן עדיף בן משפחה ולא מישהי או מישהו מהזרים שעלול להתעלל כמו שקורה על ימין ועל שמאל במדינת חלם. שיא החוצפה!!!!!!!

  6. יו"ר ההסדרות מכנה את העובדים הסיעודיים הישראלים "מקצועיים".
    זו פשוט בדיחה.
    אני חיפשתי בנרות מטפלת ישראלית שמחליפה חיתולים וגם רוחצת. אין חיה כזו. ואם היא קיימת היא דורשת סכומים לא פרופורציונלים.
    אם חלילה יתגשם מה שהוא דורש, זה יהיה מעשה נבלה.
    כשיכשירו מטפלים ישראלים בצורה רצינית, יוכלו להציע הצעות.
    ברור שהצעתו נובעת משיקולים אינטרסנטים לטובת חברות הסיעוד ולטובת ה"מטפלות" המאוגדות בהסתדרות.
    מה עם קורונה?
    האדון היו"ר לא העלה דעתו שאולי בגלל הקורונה משפחות מעדיפות לשמור את הקשיש בבידוד חברתי וגם הוא עצמו ?
    האין זה צו השעה ?
    או שצו השעה בעיניו זה לבצע את השירקעס הישן והטוב של חתימת המטופל על מספר שעות גבוה מזה שהמטפלת חירטטה אצלו. שהמטפלת תקבל שכר על שעות שהיא לא עבדה והעיקר שחברות הסיעוד יגזרו את הקופון שלהן.

  7. כל מה שיושב ראש ההסתדרות אומר, זה שקר גס!!!!!!!
    כל המוסדות הסיודים, לא מחזיקים אנשי מקצוע. וכמו שלפני מישהו אמר, כל העובדים של המוסדות, לא נותנים את הזמן הנכון. מחפשים כל הזמן לברוח כמה שיותר מהר. הייתי כמה שנים בטיפול של מוסד כזה. ומאוד התאכזבתי. רק אחרי ניתוח לב פתוח, הייתה עובדת אחת שנתנה את הנשמה, אבל בחלוף הזמן גם היא התקלקלה. המארגנת את העובדות האלה, נותנת להם עצות איך לנצל את המטופלים, ואם מישהו רוצה להחליף עובדת, אז היא כבר נמצאת אצלה ברשימה שחורה. שילמדו המוסדות והמטפלים, שאם הם לא נותנים יחס, גם הם לא יקבלו אותו.
    אז מספיק לבכות על המטפלות שיהיו מובטלות קודם שילמדו מה זה יחסי אנוש.

  8. אני קורא ולא מאמין זה שוד הקשישים הגדול במדינה בחסות חבורה של אינטרסנטים שאין להם אלוהים
    אבי קשיש סיעודי בן 92 כשהייתה לנו מטפלת היא הפסיקה יום אחד להגיע אימי זכרונה לברכה נפטרה כעבור חודש!!!
    המטפלות שנשלחו מטעם חברת הסיעוד לעולם לא נשארו לכל השעות שהיו צריכים לטפל בקשיש
    לטענתם עבור 30 שח לשעה אנחנו חייבים להסכים שיטפלו בקשיש רק חצי מהזמן שהגיע לו
    כשלא הסכמנו נשארנו כשבועיים ללא שום מטפלת
    על שישי בערב או שבת לא היה כלל טיפול
    אני ואבי חיים ומתפרנסים רק מקצבת ביטוח לאומי
    ברגע שנודע לי כי אפשר להמיר מספר שעות בכסף פשוט נשארתי המום
    על אותם עשר שעות שבועיות שהמרתי בכסף קיבלתי מביטוח לאומי 2000 שקלים שאותם אני נותן למטפלת פרטית על ימי שישי ושבת במהלך כל הודש
    דא עקא שחברת הסיעוד שילמה בעבר למטפלת רק מחצית מהסכום ואת השאר שילשלו לכיסם
    כפי שידוע לכל אותם עמותות שגוזרות קופון על גבם של הקשישים והמטפלות הם עמותות ללא רווח
    עמותות אלו צברו רכוש בעשרות מיליוני שח
    אז במידה ויקחו לי את אותם שעות שהמרתי בכסף אזי קודם כל העמותות יגזלו שוב את הקופון שלהם והיות ואין לנו הכנסה מלבד הביטוח לאומי אבי ישאר ללא טיפול כל שהוא בשישי שבת וחגים
    אתם לא באמת דואגים לקשישים אתם משוחדים על ידי העמותות וברצונכם לרצותם
    אז רק אומר לכם בשם הקשישים
    אל תשליכנו לעת זיקנה
    תתביישו לכם חבורת פושעים ואינטרסנטים
    באם אתם רוצים לדאוג למטפלות ולקשישים תנו להם אפשרות לקבל את כל הקצבה לכיסם
    אנחנו ניתן למטפלות 50 שח לשעה
    וככה נדאג לרווחתם הן של הקשישים והן של המטפלות
    0504456191

  9. ממתי אינטרסים של חברות סיעוד גוברות על אינטרסים של קשישים עבורם הם מיועדים לתת טיפול? הם עדיין מקבלים כסף על אותם העובדים שרשיש בוחר ואשר עובדים עם הקשישים. אולי פחות אבל מקבלים. בתקופת קורונה קצבה זו הצילה חיים רבים, כי מטפלות נשרו באופן מאסיבי. אף אחד לא מדבר כי קשישים שנפטרו לבד נפטרו כי מטפלות נשרו או סירבו להגיע בגלל קורונה. כל מי שנשאר – אלה אותם המטפלים להם הקשישים שילמו ישר מהכסף שקבלו לחשבון.

Back to top button